منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

روابط عمومی دانشگاه سوره_ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره با بیان اینکه دانشگاه سوره توانست از سال 1400 مجوز تدریس رشته دکتری را از وزارت علوم بگیرد افزود: در سال گذشته مصاحبه این مقطع فقط برای رشته ارتباطات با حدود 120 متقاضی صورت گرفت که از بین آنان 6 نفر انتخاب شدند.

دکتر یوسف خجیر گفت: در این زمینه تفاوت­‌هایی با دانشگاه تهران و دانشگاه علامه وجود دارد که برای دانشگاه سوره در کیفیت انتخاب دانشجوی دکترا حائز اهمیت است. می­‌توان گفت در دانشگاه­های دیگر هنگام مصاحبه دانشجو را به‌عنوان یک همکار در نظر نمی­‌گیرند، درحالی‌که این دانشگاه آنان را به‌عنوان همکار آتی خود در نظر می­‌گیرد. درواقع این کار به دلیل ترمیم اعضای هیأت علمی و جایگزین کردن بازنشستگان در آینده صورت می­‌گیرد.

استادیار علوم ارتباطات دانشگاه سوره بابیان حمایت از دانشجویان دکتری اظهار داشت: درواقع دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دو حوزه هیأت علمی و مدرسین آتی مورداستفاده قرار می‌­گیرند. نگاه دیگری نیز در بخش پژوهشگران وجود دارد که دانشگاه از بین این افراد انتخاب می­‌کند. درواقع دانشگاه سوره ظرفیت­‌هایی را ایجاد کرده که دانشجویان مقطع دکترا امکان پژوهش داشته باشند و کارهای خود را به‌صورت کتاب، کرسی ترویجی و... ارائه دهند.

خجیر با اشاره به روند ارزیابی دانشجویان گفت: دراین‌بین لازم به ذکر بوده در دانشگاه‌­های دولتی رویکرد پژوهشی را به حوزه آموزشی محول نمی­‌کنند، چراکه پژوهش فقط مختص هیأت علمی است. با این فاکتورها گزینش و مصاحبه­‌ها با سخت‌گیری صورت می­‌گیرد. در این راستا دانشجویان باید در پنج حوزه روش تحقیق، نظریه، زبان انگلیسی به‌خصوص درک درست از مطالب تخصصی، حوزه فعالیت شغلی و در کنار آن‌ها پایان‌نامه و رساله شایستگی کامل داشته باشند. درواقع منظور همان پایان­‌نامه‌ه­ایی است که در ارشد ارائه داده و رساله‌­ای که در دکترا انجام خواهد داد.

وی افزود: این ویژگی­‌ها با دقت کامل ارزیابی‌شده و در صورت موفقیت دانشجو در این بخش­‌ها، می‌­تواند وارد دوره دکترا شود. امسال دو رشته در این دوره ثبت‌نام وجود دارد که اولین آن همانند سال گذشته ارتباطات و دومین رشته که به‌تازگی وارد دانشگاه شده، تاریخ تطبیقی و تحلیل هنر اسلامی در گرایش هنر زیر نظر دانشکده هنر است. در هر کدام از این رشته‌­ها پنج دانشجو پذیرفته می­‌شود که یک یا دو نفر از استعداد برتر یا استعداد درخشان به آن‌ها اضافه‌شده و کلاس­‌ها به‌صورت 6 یا 7 نفره برگزار خواهد شد.

 

استادیار علوم ارتباطات دانشگاه سوره در پایان خاطرنشان کرد: اعضای مصاحبه‌کننده در سوره، اعضای شورای تخصصی گروه یا دانشکده بوده که سعی بر این بوده استاد تمام‌­ها، در مرحله بعد دانشیار و در مرحله آخر استادیار حضورداشته باشند. تقریباً در هر دو رشته اعضای مصاحبه‌کننده استاد تمام و دانشیار هستند. در حال حاضر 160 متقاضی دوره دکترا برای دانشگاه سوره وجود دارد که 97 نفر از آن‌ها دانشجویان هنر و 63 نفر نیز در رشته ارتباطات حضور دارند. زمان مصاحبه از 23 خردادماه شروع‌شده و تا 5 تیرماه ادامه دارد که از 23 تا 28 خرداد مصاحبه برای دانشکده ارتباطات و پس‌ازآن برای دانشکده هنر در نظر گرفته‌شده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدانشگاه سوره سعی در تضمین آینده دانشجویان دکتری دارد

نظر خود را بنویسید