منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 

دانشجویان رشته شهرسازی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره نتایج درخشانی در کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، دانشجویان رشته شهرسازی دانشکده معماری و شهرسازی در کنکور کارشناسی ارشد با نتایج درخشانی در دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته‌شده‌اند. به گفته این دانشجویان، سطح علمی بالای دانشکده معماری و شهرسازی نخستین عامل این موفقیت برایشان بوده و مراحل بعدی با کمک و همراهی استادان، فعالیت‌ها و آموزش‌های فوق‌برنامه و راهنمایی‌های بجا و همراهی ریاست دانشکده معماری و شهرسازی باعث این اتفاق شد.

در ادامه با سه نفر از این دانشجویان که در حال حاضر در مقطع ارشد مشغول به تحصیل هستند گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

آمنه حاجی مومجی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی پیوسته رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه سوره است که امسال در رشته برنامه‌ریزی منطقه‌ای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شده است. از او پرسیدیم که این مسیر از کجا شروع شد و چگونه دنبال شد تا به قبولی در مقطع کارشناسی ارشد برسد؟

من با توجه به علاقه خود در این رشته، مهرماه سال ۹۷ از طریق آزمون سنجش جهت تحصیل در این دانشگاه پذیرفته شدم؛ از همان ابتدا در مسیر پیش‌روی خود، اهدافی را مدنظر قرار داده و تمام تلاش خود را به کار گرفتم که در هر مرحله از این مسیر بهترین باشم؛ هر نکته یا موضوعی که با آن در این دوران مواجه می‌شدم، جرقه‌ای بود تا برای کشف بیشتر آن مطالعات و پژوهش‌هایم را گسترش دهم، در ورکشاپ‌های گوناگونی که از سوی مراجع مختلف به‌خصوص دانشگاه برگزار می‌شدند، شرکت می‌کردم و از طریق استادان خود، نکات بسیار مفید و راهگشایی را یاد گرفتم که همین جذابیت‌ها به‌خصوص در ترم‌های انتهایی دوران تحصیلم، باعث می‌شدند که ثابت‌قدم‌تر به‌سوی اهدافم حرکت کنم و خود را برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد آماده کنم؛ درنهایت با لطف خداوند و گذر از دورانی بسیار سخت و پر از مشغله و استرس، رشته موردعلاقه‌ام را دریکی از دانشگاه‌های مطرح در حوزه شهرسازی قبول شدم.

 دانشگاه سوره برای من صرفاً یک دانشگاه نبوده و نیست بلکه محیطی است که چهار سال از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین روزهای زندگی‌ام را در آن گذراندم و این موفقیت را بعد از خدای خودم، مدیون دعای خیر والدینم و زحمات استادان گران‌قدرم هستم.

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی دانشجویان محترم به‌خصوص هم رشته‌ای‌های خودم در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره.

 

آمنه حاجی مومجی

 

 

هانیه سادات شاهنگیان، ورودی سال ۹۸ کارشناسی ناپیوسته رشته شهرسازی در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره است. وی پایان‌نامه کارشناسی‌اش را در اسفند ۱۴۰۰ دفاع کرده و در خصوص نحوه قبول شدن خود در مقطع کارشناسی ارشد این‌طور گفت: برای کنکور کارشناسی ارشد تصمیم گرفتم گرایش برنامه‌ریزی رو انتخاب کنم، بااینکه به طراحی شهری هم علاقه داشتم. باوجود فرصت کمی که تا کنکور مرحله اول (اردیبهشت‌ماه) بود، به‌صورت گروهی با چند نفر از دوستانم که قصد شرکت در کنکور برنامه‌ریزی را داشتند، جزوه‌ نکات مهم در هر بخش را از یک موسسه خریداری کرده و خواندیم. این جزوه‌ها به‌صورت خلاصه و بهترین گزینه برای ما بود. با توجه به اینکه بلافاصله بعد از اتمام درس در کنکور شرکت کردم، هنوز هم خیلی از مطالبی که استادان شهرسازی در دوره تحصیل یاد داده بودند، در ذهنم بود. در آزمون مرحله اول، رتبه ۹۱ را کسب کردم. برای مرحله دوم یک دوره ورکشاپ فشرده ثبت‌نام کردم و آزمون مرحله دوم را توانستم بالای ۸۰ درصد بزنم. در حال حاضر نیز دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی منطقه‌ای در دانشگاه شهید بهشتی هستم که درواقع دومین دانشگاه در انتخاب‌هایم بود.

شاهنگیان به سایر دانشجویانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه نگران چیزی نباشید و اصلاً نترسید؛ حتی اگر فکر می‌کنید نمی‌رسید برای امسال مطالعه کافی داشته باشید، باز هم کنکور ارشد را شرکت کنید و از مطالبی که در دوره کارشناسی آموزش‌دیده‌اید برای کنکور ارشد استفاده کنید.

 

هانیه سادات شاهنگیان

 

 

نازگل ارومچی دیگر دانشجوی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره است که در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی شهری در دانشگاه هنر تهران پذیرفته شده است. او ضمن تشکر از استادان دانشگاه سوره برای زحماتشان می‌گوید: استادان دانشکده معماری و شهرسازی بار علمی ما را زیاد کردند و هر آنچه لازم بود و خیلی بیشتر از آن را به ما آموختند. من برای شرکت در کنکور مطالعه‌ای علاوه بر منابعی که استادان ما به ما دادند نداشتم و به‌جز همین درس خواندن، برنامه فوق کلاسی برای شرکت در کنکور نداشتم. اما در مرحله دوم که طراحی اسکیس بود یک دوره کلاس شرکت کردم. نکته مهم در پذیرفته شدن من اما تمرکز روی موارد درسی در دوران تحصیل بود. سعی می‌کردم نکات آموزشی را در همان زمان تحصیل یاد بگیرم و به یاد بسپارم. در حال حاضر نیز در رشته طراحی شهری در دانشگاه هنر مشغول به تحصیل هستم.

موضوع دیگری که در قبولی من در کنکور مؤثر بود و کمکم کرد زبان انگلیسی قوی بود. حدود 80 درصد بود که باعث شد ترازم بالا رفت و رتبه خوبی در کنکور ارشد کسب کنم. راه درگیر شدن و آموختن زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان رشته معماری و کلیه دانشجویان این است که برای پروژه‌های دانشجویی خود به منابع انگلیسی مراجعه کرده و از آنها استفاده کنند. من مطمئن هستم با تلاش و تمرکز روی درس‌هایی که استادان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره می‌دهند، هر دانشجویی می‌تواند رتبه خوبی کسب کرده و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهد.

 

نازگل ارومچی

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنتایج درخشان دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی در کنکور ارشد

نظر خود را بنویسید