دکتر یوسف خجیر

عضو هیأت علمی

دیپلم: ریاضی فیزیک (1377)
كارشناسي: رشته ارتباطات اجتماعي گرايش روابط عمومي دانشگاه علامه طباطبايي؛ (1382-1378)
كارشناسي ارشد: رشته علوم ارتباطات اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي؛ (1385-1382)
دکتری: رشته ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی.  (1396-1392)

 

خبرنگار سرويس شهرستان‏‌های روزنامه؛

خبرنگار سايت مركز پژوهش‏‌های ملی ارتباطات؛

دبير ستاد خبري سومين سمينار همايش آسيب‏شناسی مطبوعات ايران؛

دبير سرويس مصاحبه و گزارش نشريه بازاريابی و عضو اصلی شورای تحريريه نشريه بازاريابی در سال‏هاي 1381 تا 1386 با بيش از صد گزارش و مصاحبه

عضو هیأت تحریریه و دبير سرويس مصاحبه و گزارش نشريه تبليغات از سال 1384 تا 1386 با بيش از بيست گزارش و مصاحبه

كارشناس مطالعات و تحقيقات معاونت پژوهشی دانشگاه سوره از 1386 تا شهريور 1387

ویراستار نشریه علمی تخصصی نشریه رهپویه هنر دانشگاه سوره از مهرماه 1386 تا شهریور 1388

سرپرست مركز مطالعات فرهنگي جوانان دانشگاه سوره از مهر 1387 تا 1396

عضو شورای تخصصی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره از 1387 تا 1391

عضو شورای آموزشی دانشگاه از مهر 1389 تا 1395

عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مهر 1389 تا 1395

عضو شورای آموزشی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از مهر 1389 تاکنون

عضو شوراي تحصیلات تکمیلی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از مهر 1390 تاکنون

سرپرست دبيرخانه شورای عالی تحول  دانشگاه سوره از مردادماه 1389 تا بهمن‌ماه 1393

مدیر دفتر ریاست، روابط‌عمومی و امور هیأت ها از بهمن 1390  تا بهمن‌ماه 1393

عضو شورای دانشگاه و هیأت رئیسه دانشگاه سوره از بهمن 1390 تا بهمن‌ماه 1393 از 1398 تاکنون

مدير گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه سوره  از 1389 تا مهرماه 1398

عضو شورای سیاست‌گذاری کمیته حکمرانی فرهنگی کنفرانس ملی حکمرانی، بهمن 1399.

دبیر علمی همایش علمی بین‌المللی قهرمان در آینه هنر و ارتباطات دی‌ماه 1399.

عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ملی آینده­‌پژوهی آموزش عالی و توسعه پایدار در حوزه هنر، فرهنگ و ارتباطات و معماری ، دی­‌ماه 1399 و تاکنون.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از مهرماه 1398 تا 1400

معاون پژوهشی دانشگاه سوره از تیرماه 1399 تا 1400

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره از اردیبهشت‌ماه 1400 تاکنون

قائم‌مقام دانشگاه سوره از اسفندماه 1401 تاکنون

1. 3. دروس ارتباطات

تدريس واحد افكار عمومی گروه روابط‌عمومی مركز علمي كاربردي واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس،

1384 - 1383                              

تدريس واحد تبليغات سياسی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 1384 -1385  و 1386 و 1387 و1388 تاکنون

تدريس واحد اصول و مبانی ارتباط گروه مديريت فرهنگي و هنري  و گروه سينما دانشگاه سوره تهران، 1386 و 1387 و 89-1388

تدريس واحد جامعه‏‌شناسی وسایل ارتباط‌جمعی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 1386-87 و 89-1388

تدريس واحد آشنایی با مراکز خبری، تبلیغی و فرهنگی بین‏‌المللی گروه مديريت فرهنگي و هنري دانشگاه سوره تهران، 87-1386 و 89-1388

تدريس واحد افكار عمومی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 88-1387

تدريس واحد رسانه‌شناسی گروه مديريت امور فرهنگي دانشگاه سوره تهران، 88-1387

تدريس واحد مبانی ارتباط انسانی گروه روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاري دانشگاه سوره تهران، 89-1388 تاکنون

تدريس واحد مبانی ارتباط‌جمعی گروه روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری دانشگاه سوره تهران، 90- 1389 تاکنون

تدریس واحد کاربرد رایانه در علوم ارتباطات؛ آشنایی با نرم­‌افزار spss در گروه ارتباطات (ارشد) دانشگاه سوره از 1393 تاکنون

تدریس واحد نظریه‌های ارتباطات اجتماعی در گروه روزنامه‌­نگاری دانشگاه علامه طباطبایی از 1394 تاکنون

تدریس واحد نظریه ارتباط‌جمعی در گروه مدیریت رسانه (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1394 تاکنون

تدریس واحد نظریه ارتباط اجتماعی در گروه ارتباطات (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1396 تاکنون

تدریس واحد نظریه رسانه در گروه روزنامه‌نگاری (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1399 تاکنون

تدریس واحد پروپوزال نویسی در گروه روزنامه‌نگاری (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1400 تاکنون

2. 3. دروس روزنامه‌نگاری

تدريس واحد فنون مصاحبه گروه روابط‌عمومی مركز علمی كاربردي واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1383  

تدريس واحد اصول روزنامه‏‌نگاری گروه روابط‌عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1385 - 1384  

تدريس واحد گزارش‌‏نويسی گروه روابط‌عمومی مركز علمی كاربردي واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1385 - 1384  

تدريس واحد شيوه نگارش در روابط‌عمومی گروه روابط‌عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1385 - 1384    

تدريس واحد آشنايی با مبانی نشر گروه روابط‌عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1385 - 1384   

تدريس واحد تكنيك‏‌ها و تجهيزات چاپ گروه روابط‌عمومی مركز علمي كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1385 - 1384  

تدریس واحد نظریه‌های ارتباط‌جمعی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه از سال 1394 تاکنون

تدریس واحد کاربرد رایانه در ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی از سال 1394 تاکنون

تدریس واحد مبانی ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات از سال 1399 تاکنون

تدریس واحد زمینه‌های علم ارتباطات در مقطع دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه سوره 1401 تاکنون

3. 3. دروس روش تحقیق

تدريس واحد روش تحقيق نظری گروه علوم اجتماعی دانشگاه پيام نور واحد محلات، 1386- 1385

تدريس واحد تكنيك‏‌های خاص تحقيق گروه علوم اجتماعی دانشگاه پيام نور واحد محلات، 1386- 1385

تدریس نرم‎افزار پژوهشی spss به دانشجويان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره 1394 تاکنون

تدریس نرم­افزار MAXQDA به دانشجویان تحصیلات تکمیلی 1396 تاکنون

تدریس درس کاربرد رایانه در پژوهش‌های ارتباطی دوره کارشناسی ارشد، دانشکده رفاه، 1400

تدریس درس پروپوزال‌نویسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سوره از 1400 تاکنون

4. 3. برگزاری دوره‎‌های آموزشی

برگزاری دوره آموزش نشريه نويسی در دانشگاه پيام نور واحد نوشهر، خردادماه 1384

برگزاری دوره آموزش نرم‎افزار پژوهشی spss به دانشجويان گروه مديريت فرهنگی و هنری در سال 1386 ، 1387 ، 1389 و 1392

برگزاری دوره آموزشی روش تحقیق Swot در ارتباطات دانشجویان گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه سوره در سال 1392

برگزاری دوره کارگاه خبرنویسی در روابط‌عمومی آب و فاضلاب (1392)

برگزاری دوره کارگاه اصول و مهارت روابط‌عمومی و روابط‌عمومی الکترونیک برای روابط‌عمومی بیمه (مردادماه 1393)

برگزاری کارگاه خبرنویسی در روابط‌عمومی در مرکز آموزش پارس‌خودرو آبان ماه 1393

برگزاری دوره ارتباط با رسانه، جهاد دانشگاهی، مهرماه 1394

برگزاری دوره خبرنویسی حرفه‌ای در روابط‌عمومی، اداره کل آموزش اوقاف و امور خیریه، آبان ماه 1394

برگزاری دوره روزنامه‌­نگاری، مرکز آموزش مهارت، شهریور 1398.

برگزاری کارگاه خبرنویسی در روابط‌عمومی، روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید، بهمن 1401

برگزاری دوره آموزش سواد رسانه‌ای – نظریه‌های رایج و انتقادی ارتباطات، مرکز آموزش مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان اسفندماه 1401

 

  1. پايان‏نامه "مطبوعات محلي و انتخابات رياست جمهوري: تحليل محتوا مطالب نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در 9 روزنامه محلي" با نمره عالي (9) و معدل 02/18
  2. تألیف كتاب راهنماي مطبوعات مازندران، انتشارات مركز فرهنگي هنري پارپيرار،1386  
  3. درس‌نامه اصول و مبانی ارتباط، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه آموزش عالي سوره، 187
  4. مرحله نهايي تدوين كتاب تاريخ مطبوعات مازندران به همكاري مركز فرهنگي و هنري پارپيرار
  5. پايان‏نامه كارشناسي ارشد با عنوان "مطبوعات محلي و انتخابات رياست‏جمهوري"،1384‍‍-138
  6. مقاله "ایران و فناوری اطلاعات؛ ظرفیت­ها، موانع و راهکارها"، نشریه بازاریابی، شماره 38، سال 1383
  7. مقاله "كرونولوژي مطبوعات مازندران" در ويژه‏نامه مطبوعات نشريه پيام بهارستان كتابخانه مجلس شوراي اسلامي،1385
  8. مقاله "تاريخ مطبوعات محلي جهان" در نشريه پيام بهارستان كتابخانه مجلس شوراي اسلامي،135
  9. مقاله " مشتري؛ فصل مشترك روابط‌عمومی و بازاريابي" در نشريه بازاريابي، شماره 38، مهر1383
  10. مقاله "تبليغات سياسي، تبلیغات در مبارزات انتخاباتی" در نشريه بازاريابي، شماره 59، بهمن و اسفند 1385
  11. مقاله "بررسي نظري مفهوم افكار عمومي" در نشريه بازاريابي شماره 58، آبان و آذر1385
  12. مقاله "آسيب‏شناسي روابط‌عمومی در ايران" در نشريه بازاريابي، شماره 59، بهمن و اسفند 1385
  13. مقاله "آسيب‏شناسي تبليغات در ايران" در نشريه تبليغات، شماره اول، اسفندماه85
  14. مقاله پژوهشي "بررسي وضعيت و جايگاه مديران و پرسنل شركت‌هاي تبليغاتي شهر تهران" در نشريه    تبليغات، شماره ششم، آبان 1386
  15. مقاله " سیر تحول مطالعات انتقادی در ارتباطات" در نشریه رهپویه هنر شماره سوم پاییز 1386
  16. مقاله " انتخابات و مبارزات انتخاباتی؛ از رسانه تا مخاطب" در نشریه رهپویه هنر شماره چهارم زمستان 1386
  17. مقاله" گذر از مونولوگ به دیالوگ" در نشریه ارگانون؛ نشریه انجمن علمی مدیریت فرهنگی و هنری، شماره سوم، پاییز 1386.
  18. مقاله " بررسي نظري گروه‎هاي اجتماعي و جماعت" در نشريه مطالعات پليس، پيش‌شماره اول تابستان 1387
  19. مقاله پژوهشي " بازار كار و انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان" در نشريه رهپويه هنر شماره پنجم بهار 1387
  20. مقاله پژوهشي " مطبوعات محلي و انتخابات رياست جمهوري" نشريه علمي پژوهشي فصلنامه علوم اجتماعي با درجه علمي پژوهشي، شماره 37 پاييز 1387
  21. مقاله علمی پژوهشي" ميزان استفاده و عوامل مؤثر بر گرايش جوانان به بازي‌هاي رايانه‌اي" نشريه مطالعات جوانان سازمان ملي جوانان، پاييز 1388
  22. مقاله نقد كتاب" اصول ژورنالیسم در راديوهاي محلي" نشريه کلیات كتاب ماه، شماره 149، ارديبهشت 1389
  23. مقاله "خیانت رسانه­ها"، نشریه کلیات کتاب ماه، شماره 164، مردادماه 1390
  24. مقاله نقد کتاب "اصول و مهارت مصاحبه خبری"، کتاب ماه کلیات، شماره 165، شهریورماه 1390
  25. مقاله پژوهشي "تحرك اجتماعي درون و بين نسلي شهروندان قرچك" در نشريه علمی پژوهشی رهپویه هنر زمستان 1391
  26. مقاله پژوهشي "نقش نظارتي صداوسيما در اصلاح الگوي مصرف" پذیرفته‌شده در نشریه رهپویه هنر.
  27. مقاله نقد کتاب"ضد جریان در اخبار جهانی" نشريه کلیات كتاب ماه، شماره، 186، خردادماه 1392
  28. مقاله مشترک ارائه‌شده در کنفرانس: تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر نهاد خانواده با تأکید بر فرصت­ها و چالش­ها، همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی، 20 مهرماه 1392، سالن اجلاس سران
  29. مقاله نقد کتاب "نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافت شناختی"، کتاب کلیات ماه، شماره 192، آبان 1392
  30. مقاله نقد کتاب "بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده جهانی"، کتاب کلیات ماه، شماره 194، بهمن 1392
  31. مقاله نقد کتاب"اقتصاد سیاسی رسانه" کتاب کلیات ماه، شماره 198، اردیبهشت 1393،
  32. مقاله مشترک ارائه‌شده در کنفرانس: نقش بازی­های رایانه­ای بر سلامت روان کودکان و نوجوانان، کنگره بین­المللی سلامت روان کودکان و خانواده، اسفندماه 1392، دانشگاه شهید بهشتی.
  33. مقاله روزنامه­نگاری عملی از خبرنویسی تا وبلاگ نویسی، نشریه اطلاع‌رسانی و ارتباطات، سال اول، بهار و تابستان 93.
  34. مقاله نقد کتاب تیتر نویسی، فصلنامه نقد کتاب اطلاع‌رسانی و ارتباطات، سال اول، بهار و تابستان 93.
  35. مقاله دیپلماسی رسانه‌ای؛ بازنگری در مفهوم، مجموعه مقالت دیپلماسی نوین و سیاست خارجی. انتشارات وزارت امور خارجه، اسفندماه 1393
  36. مقاله ظرفیت­ها و آسیب­های شبکه اجتماعی موبایل محور در جامعه ایرانی، همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی، 21 خردادماه 1394؛
  37. مقاله فضای مجازی و خانواده ایرانی، مجموعه ماهیت فضای مجازی. انتشارات معاونت فرهنگی بسیج مستضعفان. ، بهار 1394
  38. مقاله "روزنامه­نگاری؛ از گفتمان­سازی تا پرتره­نویسی، فصلنامه اطلاع‌رسانی و ارتباطات، سال دوم، شماره 5، بهار 1394؛
  39. مقاله "کمپین دیپلماسی رسانه­ای" فصلنامه اطلاع­رسانی و ارتباطات" سال دوم، شماره 6، تابستان 14
  40. کتاب ارتباط­شناسی جنگ نرم، (با همکاری فائزه حسین­نظر)، تهران: انتشارات کانون علم (زمستان 1394)
  41. مقاله  "شبکه­های اجتماعی و پیام­رسان­های موبایلی (تلگرام) در خانواده ایرانی، ارائه‌شده در هفتمین کنگره ملی آسیب­شناسی خانواده، 20 اردیبهشت‌ماه 1395، دانشگاه شهید بهشتی
  42. مقاله "آسیب­شناسی فضای مجازی­ و پیشگیری آن"، همایش آسیب­های اجتماعی نوظهور، دفتر پیشگیری آسیب­های اجتماعی بهزیستی، تیرماه 1395
  43. مقاله " کاربر در شبکه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی آن"، ارائه‌شده در کنفرانس سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، مرکز رسانه­های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1395
  44. مقاله ظرفیت­ها و آسیب­های شبکه اجتماعی موبایل محور در جامعه ایرانی، در کتاب تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، آبان 1395
  45. مقاله جوانان و شبکه‌های ماهواره‌ای، فصلنامه علوم خبری، سال پنجم، شماره 21، 1396
  46. مقاله دیپلماسی رسانه؛ بررسی نظری و مفهومی در کتاب"دیپلماسی رسانه‌ای: مطالعه موردی مذاکرات هسته­ای" انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، 1396
  47. مقاله "رسانه­های نوین و مسائل جدید در ایران"  فصلنامه اطلاع­رسانی و ارتباطات" سال چهارم، شماره 14، تابستان 1396
  48. مقاله "شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها"  فصلنامه اطلاع­رسانی و ارتباطات" سال چهارم، شماره 16، زمستان 1396
  49. مقاله  علمی پژوهشی "آسیب‌شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار پیام‌رسان در خانواده ایرانی"  فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات راهبردی زنان" سال بیستم، شماره 77، پاییز 1396
  50. مقاله  علمی پژوهشی "نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در توسعه جامعه مدنی"  فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، دوره بیستم، شماره 44، 1397، زمستان.
  51. مقاله  علمی پژوهشی "رسانه­های اجتماعی و مشارکت سیاسی، فرا تحلیل مشارکت سیاسی کاربران رسانه­های اجتماعی" (با همکاری – نویسنده مسئول) فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی، دوره یازدهم، شماره 41، 1397، زمستان.
  52. مقاله  علمی پژوهشی "گفت­وگو در شبکه­های اجتماعی، تحلیل سیستماتیک پژوهش­های انجام‌شده" (با همکاری – نویسنده مسئول)، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره پنجم، شماره 54، 1398، بهار.
  53. مقاله  علمی پژوهشی "ظرفیت­ها و چالش­های شبکه­های اجتماعی برای جامعه مدنی ایران"  فصلنامه مطالعات رسانه­های نوین، دوره پنجم، شماره 17، 1398، بهار. (مسئول)
  54. مقاله علمی پژوهشی "روش تحلیل راهبردی(SWOT) در ارتباطات و رسانه"، فصلنامه علوم خبری، دوره هشتم، شماره 29، 1398، بهار.
  55. مقاله ترویجی "مسائل و چالش­های حقوق بین­المللی ارتباطات و رسانه از آغاز تاکنون"، دو فصلنامه حقوق روزنامه­نگاری و ارتباطات، دوره اول، شماره 1، 1398، بهار و تابستان. (نویسنده)
  56. مقاله علمی پژوهشی انقلابی گری در بین جوانان شهر تهران و رابطه آن با میزان مصرف رسانه‌های، دو فصلنامه علمی پژوهشی پاسداری  فرهنگی انقلاب اسلامی، سال نهم، شماره 19، بهار و تابستان 1398. (همکار)
  57. مقاله علمی پژوهشی آسیب­شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و ارائه راهبردهای بهینه در استفاده آن، فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد و مجلس، شماره192، تابستان 1399. (نویسنده مسئول)
  58. مقاله علمی پژوهشی بازنمایی سبک زندگی بیوتی اینفلوئنسرهای مرد ایرانی در اینستاگرام، فصلنامه مطالعات رسانه­های جدید، سال ششم، دوره دوم، شماره 8، تابستان 1399. (با همکاری)
  59. کتاب بازی رقابت عوامل رقابت‌پذیری صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1400.
  60. مقاله علمی پژوهشی ارائه مدل مطلوب برای کسب‌وکار پادکست‌های ایرانی، فصلنامه علوم خبری، سال دهم، شماره 38تابستان 1400.(نویسنده مسئول)
  61. مقاله علمی پژوهشی رابطه بین استفاده اینستاگرام و مدیریت بدن زنان شهر تهران، فصلنامه رهپویه فرهنگ و ارتباطات، دوره اول، شماره اول، پاییز 1400 (نویسنده مسئول)
  62. مقاله علمی پژوهشی چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال، فصلنامه هنرهای نمایشی، دوره اول، شماره اول، پاییز 1400 (همکاری)
  63. مقاله علمی پژوهشی رابطه استفاده از اینستاگرام با میزان نشاط اجتماعی جوانان تهرانی در نیمه دوم سال 1399، فصلنامه رهپویه فرهنگ و ارتباطات، دوره اول، شماره دوم، زمستان 1400 (نویسنده مسئول)
  64. مقاله علمی پژوهشی شناسایی اجزای مدل کسب‌وکار پلتفرم‏‌های گوشه‌‏ای (موردمطالعه: پلتفرم ماهیگیری ورزشی ایران)، فصلنامه مدیریت اطلاعات، دوره دوم، شماره 13، پاییز و زمستان 1400. (همکار)
  65. مقاله علمی پژوهشی تدوین و رتبه‌بندی معیار ارزیابی مجریان تلویزیونی، فصلنامه رسانه، سال سی و سوم شماره 4 (پیاپی 129، زمستان 1401)، صص 27 -51 (نویسنده مسئول)
  66. مقاله علمی پژوهشی دلایل و نوع استفاده خبرگزاری‌های اصلی کشور از رسانه‌های اجتماعی فصلنامه علوم خبری، پیاپی 41 (بهار 1401)، صص 11 – 46. (نویسنده مسئول)
  67. مقاله علمی پژوهشی نگرش دانشجویان دانشگاه دمشق به جبهه مقاومت و رابطه آن با مصرف رسانه‌ای، نشریه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، پیاپی 25 (بهار و تابستان 1401)، صص 337 -360 (همکار)
  68. مقاله علمی پژوهشی بررسی خوانش جوانان از تصویرشان در برنامه‌های صداوسیما، فصلنامه مطالعات راهبردی جوانان و ورزش، تابستان 1401 (نویسنده مسئول)
  69. مقاله علمی پژوهشی عوامل مؤثر بر درگیرسازی کاربران در اینستاگرام رادیو انگلیسی برون‌مرزی صداوسیما، دو فصلنامه پژوهش‌نامه رسانه بین‌الملل، بهار 1402 (نویسنده مسئول)
  70. مقاله علمی پژوهشی نحوه بازنمایی جوان مؤمن انقلابی در سریال گاندو نشریه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی » دوره 13، شماره 27 (بهار و تابستان 1402). (نویسنده مسئول)

 

 

1. 5. پژوهش بررسي نقش مطبوعات محلي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران

2. 5. پژوهش تاريخي سير تحول مطبوعات استان مازندران از 1287 تا 1385ه.ش

3. 5. پژوهش سنجش دین‌داری جوانان شهر تهران و عوامل مؤثر فرهنگي و اجتماعي آن در سال 1385

4. 5. پژوهش بررسي نگرش‌هاي رايج دانشجويان دانشگاه آزاد واحد اراك به بازار كار در سال 1386

5. .5. پژوهش بررسی رضایت شغلی کارکنان سوره و رابطه آن با تعهد سازمانی آن‌ها، دانشگاه سوره 1386

6. 5. پژوهش بررسی عوامل فردی و شغلی مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان سوره، دانشگاه سوره 1386

7. 5. پژوهش بررسي ميزان تحرك اجتماعي شهروندان قرچك و عوامل مؤثر بر آن در سال، فرمانداري قرچك 1387 

8. 5. پژوهش بررسي ميزان استفاده و رضامندي جوانان شهر تهران از رسانه در سال 1387

9. 5. پژوهش عوامل مؤثر بر افت تحصيلي دانش‌آموزان سال اول دبيرستان شهر محلات، اداره كل آموزش‌وپرورش شهرستان محلات در سال 1387

10. 5. همكاري با پژوهش تحليل محتواي اخبار هفتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سايت خبرگزاري ايرنا

11. 5. همكاري با پژوهش آسيب‏شناسي و تحليل محتواي برنامه‏هاي ورزشي در سيماي جمهوري اسلامي

12. 5. همكاري با پژوهش تحليل محتواي بازنمايي طبقات اجتماعي در سريال‌هاي ماه رمضان 1385

13. 5. پژوهش بررسي عوامل مؤثر بر گرايش جوانان به بازي‌هاي رايانه‌اي در بين جوانان شهر تهران در سال 1387

14. 5. پژوهش نظرسنجي مصرف موسيقي جوانان شهر تهران، سازمان ملي جوانان، 1388.

15. 5. پژوهش بررسي نقش اينترنت در شكل‌گيري هويت جوانان شهر تهران در سال 1388

16. 5. همكاري با پژوهش ملي رضايت سنجي و نیازسنجی ايثارگران شركت ملي گاز ايران در سال 1389 

17. 5. پژوهش بررسی راهکارهای اجرایی تقویت اعتماد جامعه نسبت به رسانه ملی، مرکز تحقیقات صداوسیمای ج اا، 1390

18. 5. پژوهش نقش نظارتي صداوسیما در اصلاح الگو مصرف، مرکز مطالعات و تحقیقات صداوسیما ج. ا.ا آبان 1391

19. 5. پژوهش بررسی ساختاری و محتوایی پربیننده­ترین ژانرها و برنامه­های شبکه ماهواره­ای فارسی‌زبان، اداره کل مطالعات رسانه مرکز تحقیقات صداوسیما ج. ا.ا 1392

20. 5. پژوهش نقش شبکه‌های ماهواره­ای در نگرش جوانان به فرهنگ بدن، اداره کل مطالعات رسانه مرکز تحقیقات صداوسیما ج. ا.ا 1393

21. 5. پژوهش آسیب‌شناسی فضای مجازی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، دینی و هویتی، شورای عالی فضای مجازی، فروردین 1394.

22. 5. بررسی خوانش جوانان از تصویرشان در برنامه­های صداوسیما، مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیمای ج. ا.ا، 1386.

23. 5. پژوهش خوانش جوانان از خبر، مرکز مطالعات و تحقیقات صداوسیما ج. ا.ا آبان 1397

24. 5. نحوه بازنمایی جوان مؤمن انقلابی در سریال تلویزیونی گاندو، کلان پروژه گفتمان­سازی بیانیه گام دوم انقلاب، مرکز مطالعات و تحقیقات صداوسیمای ج.ا.ا، 1398.

25. 5.گره­های ذهنی فرزند آوری؛ مطالعه کیفی عوامل تعیین‌کننده در سقط عمدی جنین در بین زنان متأهل، مرکز مطالعات و تحقیقات صداوسیمای ج.ا.ا، 1400.

26. 5. گره‌های ذهنی زوجین جوان برای فرزند آوری؛ مطالعه کیفی دلایل کاهش فرزند آوری در بین جوانان متأهل مرکز مطالعات و تحقیقات صداوسیمای ج.ا.ا، 1400.

1. 6. بررسي ميزان استفاده و رضامندي جوانان منطقه 2و 16 شهر تهران از رسانه‎ها در نيمه اول سال 1387

2. 6. بررسي شيوه‎هاي مديريت روابط‌عمومی در مراكز فرهنگي هنري فعال در شهر تهران

3. 6. بررسي ميزان و عوامل مؤثر بر بازي‎هاي رايانه‎اي در بين جوانان منطقه 7 شهر تهران

4. 6. بررسي ميزان پايبندي به هويت اسلامي ايراني دانشجويان دانشگاه سوره در سال 1387

5. 6. بررسي نقش اينترنت در شكل‌گيري هويت فرهنگي جوانان شهر تهران در سال 1387 

6. 6. بررسي ميزان نشاط جوانان شهر تهران و عوامل مؤثر بر آن1389

7. 6. بررسي ميزان استفاده جوانان شهر تهران از مراكز فرهنگي و هنري در اوقات فراغت خويش، 1390

8. 6. تحلیل محتوای اخبار و مطالب مراکز فرهنگی و هنری در روزنامه‌های سراسری کشور،1390

9. 6. رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سوره در نیمه دوم سال 1391

10. 6. میزان و عوامل مؤثر در استفاده روابط‌عمومی الکترونیک در سازمان‌های فرهنگی شهر تهران 1392

11. 6. میزان و عوامل مؤثر بر استقبال شهروندان از فرهنگسراهای موجود شهر اندیشه 1392

12. 6. جایگاه و میزان استفاده تبلیغات در فرهنگسراهای فعال شهر تهران 1392

13. 6. میزان و عوامل استفاده جوانان شهر اندیشه از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، 1392

14. 6. بررسی میزان استفاده از ماهواره در بین دانشجویان و رابطه آن با تهاجم فرهنگی، شهریورماه 1393

15. 6. بررسی رابطه بین سرمایه فکری و اجتماعی با رهبری تحول‌آفرین در خبرگزارهای فعال سطح شهر تهران، 1394

16. 6. بررسی عوامل مؤثر بر عضویت بر مساجد جوانان شهر تهران، 1395 (استاد مشاور)

17. 6. بررسی ساختار تبلیغات فرهنگی و دینی تبلیغات محیطی شهر تهران 1395 (استاد مشاور)

18. 6. راهبردهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات دینی (نمونه شبکه اجتماعی تبیان)، 1395  

19. 6. نقش رسانه ملی در توسعه گردشگری ایران (1395) (استاد مشاور)

20. 6. بررسی میزان استفاده از تلگرام و رابطه آن با میزان دین‌داری بانوان شهر تهران (1395)

21. 6. بررسی میزان سواد رسانه‌ای دانشجویان و عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر آن (1396)

22. 6. بررسی میزان روحیه انقلابگری جوانان شهر تهران و رابطه آن با مصرف رسانه‌ای (1396)

23. 6. مدل کسب‌وکار در بازی­های رایانه­ای براساس مدل الماس  پورتر (1396)

24. 6. عوامل مؤثر در استفاده از روابط‌عمومی الکترونیک در وزارتخانه­های اقتصادی (1397)

25. 6. رابطه استفاده از اینستاگرام و مدیریت بدن زنان شهر تهران (1398)

26. 6 رابطه استفاده از اینستاگرام و شادی جوانان شهر تهران (1398)

27. 6. تدوین و رتبه‌بندی معیارهای مجریگری در تلویزیون (1399)

28. 6. شناسایی عناصر درآمدزایی و ارائه مدل کسب‌وکار برای پادکست‌های ایرانی  (1399)

29. 6. عوامل مؤثر بر درگیرسازی مخاطبان رادیوهای برون‌مرزی با رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام) 1401

عضو بسيج اساتيد دانشگاه‌های شهر تهران

عضو انجمن روابط‌عمومی ايران

عضو انجمن جامعه اطلاعاتی

عضو انجمن جامعه­شناسی ایران / کارگروه تحلیل شبکه­ اجتماعی

* استاد برگزیده سال تحصیلی 1384- 85 دانشگاه علمی کاربردی چالوس واحد فرهنگ و هنر در رشته روابط‌عمومی

 * استاد نمونه پژوهش برگزیده سال تحصیلی 1386 از دانشگاه سوره واحد تهران گروه مديريت فرهنگي و هنري

* استاد نخست گروه مديريت فرهنگي و هنري در نيمه دوم سال تحصيلي 1387 در ارزيابي اداره نظارت و ارزيابي دانشگاه با كسب معدل 82/4 از 5

* برگزیده پژوهشی مرکز تحقیقات و مطالعات اداره کل رسانه و ارتباطات صداوسیمای ج ا ا، 1392.

* استاد پژوهشگر برتر دانشگاه سوره 1401

 

 

1. 9.  همایش تخصصی ابعاد شبکه‌های اجتماعی، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، مقاله مشترک(نویسنده مسئول) تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر نهاد خانواده، مهرماه 1392 (منتشرشده)

2. 9. کنگره بین­المللی خانواده پژوهی دانشگاه شهید بهشتی، مقاله مشترک (نویسنده مسئول) نقش بازی­های رایانه­ای بر سلامت روان کودکان و نوجوانان، اسفندماه 1392،

3. 9. همایش سیاست خارجی و دیپلماسی نوین، "دیپلماسی رسانه‌ای، بازنگری در مفهوم"، وزارت امور خارجه، اسفندماه 1393. (سخنرانی و چاپ)

4. 9. همایش تلفن همراه و سبک زندگی، " توانمندی و آسیب‌های شبکه اجتماعی همراه در جامعه ایرانی"، جهاد دانشگاهی، خردادماه 1394. (سخنرانی و چاپ)

5. 9.  هفتمین کنگره ملی آسیب­شناسی خانواده "شبکه­های اجتماعی و پیام­رسان­های موبایلی (تلگرام) در خانواده ایرانی، 20 اردیبهشت‌ماه 1395، دانشگاه شهید بهشتی (سخنرانی و انتشار)

6. 9. نشست تخصصی آسیب‌شناسی نمایشگاه مطبوعات ایران، 11 آبان 1395، دانشگاه سوره

7. 9. میزگرد تخصص اخلاق رسانه­ای در دانشگاه امام صادق (ع)، بهمن‌ماه 1397

8. 9. سخنرانی آسیب­های شبکه اجتماعی برای نوجوانان، مرکز پژوهش‌ها، 1399.

9. 9 ارائه مقاله راهبردهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در خانواده ایرانی اسلامی، همایش ملی فرصت و تهدیدهای فضای مجازی برای کشور ایران، دانشگاه علامه طباطبایی، اردیبهشت 1402 ( سخنرانی و چاپ)

10. 9. ارائه مقاله متاورس و آینده فناوری، همایش ملی فرصت و تهدیدهای فضای مجازی برای کشور ایران، دانشگاه علامه طباطبایی، اردیبهشت 1402 ( سخنرانی و چاپ- همکار)

 

 

1. 10. فصلنامه مطالعات رسانه‌های نوین دانشگاه علامه طباطبایی

2. 10. فصلنامه رسانه‌های دیداری و شنیداری دانشگاه صداوسیما ج.ا.ا

3. 10. فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

4. 10. فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران

5. 10. فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران

6. 10. فصلنامه مجلس و راهبرد، مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی

7. 10. عضو هیأت داوران همایش علمی و پژوهشی اخلاق و رسانه، برگزارشده در آذرماه 1397.

8. 10. عضو هیأت داوران جشنواره نقد کتاب و رسانه، برگزارشده در آذرماه 1399 و 1401.

9. 10. داوری دو فصلنامه پژوهشنامه رسانه بین‌الملل، سازمان برون‌مرزی صداوسیما ج.ا.ا.اس

 

 

1. 11. ارائه کرسی امکان و امتناع گفتگو در شبکه­های اجتماعی (اسفندماه 1399)

2. 11. ناقد کرسی صورت­بندی پذیرش فناوری ایرانیان ارائه‌دهنده دکتر امیدعلی مسعودی (بهمن‌ماه 1399)

3. 11. ناقد کرسی آسیب‌شناسی نظام آموزشی سینما در ایران ارائه‌کننده فرشاد عسگری کیا (اردیبهشت 1400)

4. 11. ارائه کرسی آسیب‌شناسی استفاده از شبکه­های اجتماعی در جامعه ایرانی (شهریور 1400)

5. 11. ارائه کرسی خوانش جوانان از بیانیه گام دوم (شهریور 1402)

6. 11. ناقد کرسی پدیدارشناسی ویروس کرونا و سواد رسانه‌ای در ایران (آبان 1402)