منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نمایشگاه دستاوردهای حجمی دانشجویان طراحی صحنه دانشگاه سوره از صبح امروز آغاز به کار کرد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، دانشجویان رشته طراحی صحنه از امروز یکشنبه 12 تیرماه تا سه‌شنبه هفته جاری آثار حجمی خود را در نگارخانه آیه از ساعت 9 صبح تا 13 به نمایش گذاشته‌اند.  

یکی از دانشجویان طراحی صحنه در خصوص نحوه ساخت این احجام می‌گوید: این احجام که از گِل، آلجینات، کاغذ و مقوا بوده‌اند ابتدا به شکل‌های هندسی مربع و دایره و مثلث ساخته می‌شوند. سپس  با استفاده ازگچ این حجم‌ها درست می‌شوند. همچنین در ساخت این احجام از بعضی از مواد مورداستفاده در پزشکی مانند باند گچی و مواد دندان‌پزشکی استفاده‌شده است.

این مواد به دلیل ویژگی که دارند سریع خشک‌شده و می‌بایست در مدت‌زمان کوتاهی آن را بسازیم. از طرفی ماکت‌های حجمی نظیر ماکت‌های مقوایی نسبت به انواع دیگر حجم‌ها زمان نسبتاً بیشتری برای ساخت احتیاج دارند چراکه در فرایند ساخت آنها می‌بایست ابتدا برش دهی و تا زدن انجام‌شده و پس‌ازآن ترکیب و ساختن و ... اجرا می‌شود.

فرایند ساخت طرح‌های ترکیب‌بندی شده با مقوا، ابتدا با برش زدن انجام می‌شوند و سپس به شکل‌های مختلف درمی‌آیند. نکته جالب در ساخت احجام این است که ماکت‌های مقوایی عموماً بر اساس یک نمایشنامه یا قصه خاصی ساخته‌شده‌اند.

نمایشگاه دستاوردهای حجمی دانشجویان طراحی صحنه دانشگاه سوره صرفاً نمایشگاه کارهای عملی دانشجویان بوده و جنبه فروش ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنمایشگاه دستاوردهای حجمی دانشجویان طراحی صحنه

نظر خود را بنویسید