منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کرسی ترویجی هنر اسلامی با موضوع «هنرمند ایرانی، دستاوردها و بحران‌ها» فردا چهارشنبه 15 تیر برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره کرسی ترویجی هنر اسلامی از سلسله وبینارهای علمی و تخصصی دانشگاهی است و با موضوع هنرمند ایرانی، دستاوردها و بحران‌ها با ارائه دکتر محمد معین‌الدینی استادیار دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

دکتر رامتین شهبازی بابیان مطلب فوق گفت: این جلسات متشکل از یک نفر ارائه‌کننده، دو ناقد و یک نفر به‌عنوان دبیر جلسه است که همگی می‌بایست از اعضای هیأت علمی یا افراد دانشگاهی باشند. به همین دلیل با حضور این افراد متخصص و آگاه به حوزه مربوطه، اهمیت موضوع آن بیشتر می‌شود. وی افزود: در کرسی‌های علمی ترویجی نقد و نظریه‌پردازی انجام‌شده و درواقع در راستای ترویج علم است؛ بدین ترتیب یک سخنران یا مجری موضوعی را نقل می‌کند و دو ناقد همان موضوع را به‌نقد، بحث و بررسی می‌گذارند.

شهبازی با اشاره به اینکه کرسی‌های ترویجی دیسیپلین و پروتکل‌های خاص خودش را دارد اضافه کرد: باوجوداین سخت‌گیری‌ها، این نوع از جلسات در دانشگاه‌ها و در میان اهالی دانشگاهی عمومیت و مقبولیت بیشتری دارد.

 

در گفتگویی دیگر با معاون پژوهشی دانشگاه سوره اعلام شد: این کرسی‌ها شامل دو نوعِ «کرسی‌های ترویجی» و «کرسی‌های تخصصی» می‌شوند. دکتر زکیه سادات طباطبایی افزود: کرسی‌های ترویجی نیز خود به دو نحو انجام می‌گیرند: یک نوع آن از قبل یک مقاله بوده و درباره آن نقد و بررسی می‌شود؛ و نوع دیگر به‌صورت یک ایده جدید در این وبینارها مطرح‌شده و توسط اعضای کرسی مربوطه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرسی‌های ترویجی علاوه بر امتیاز پژوهشی که دارند اظهار داشت: این فعالیتی است که باعث ایجاد مشارکت و ارتباط میان متفکران بین‌دانشگاهی می‌شود. همین مشارکت فرصت نقد و بررسی بهتری را برای ارائه‌کننده داشته و مزایای چندوجهی در پی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره بابیان اینکه ناقدان این کرسی‌ها حتماً باید دانشگاهی بوده و صلاحیت لازم را برای شرکت در این وبینارها دارا باشند خاطرنشان کرد: این نوع فعالیت‌ها فقط به نفع ما نبوده و خود شخص ارائه‌کننده با مشارکت و فعالیت در این بحث‌ها می‌تواند مشکلات و خلأها را یافته و موارد پیشرفت را ببیند. همچنین چشم‌انداز جدیدی از موضوع موردمطالعه خود را مشاهده خواهد کرد.

به عقیده طباطبایی کرسی‌های ترویجی به‌خصوص در مورد موضوعات جدید می‌تواند مرزهای نظریه‌پردازی تازه‌تری را به روی شخص ارائه‌کننده گشوده و آن را در راستای موضوعات بومی و مبتلابه جامعه ساخته‌وپرداخته کند تا درنهایت نظریه یا ایده کاربردی و موردنیازی به دست آید.

گفتنی است کرسی‌های ترویجی دانشگاه سوره از فردا چهارشنبه 16 تیر آغاز می‌شود و تا اسفند 1401 ادامه خواهد داشت.  هر جلسه یک سخنران، دو داور و یک مدیر جلسه دارد. اولین جلسه از نشست‌ها با موضوع «هنرمند ایرانی، دستاوردها و بحران‌ها» است و با ارائه دکتر محمد معین‌الدینی، دکتر عطار زاده و خانم دکتر ایلناز رهبر به‌عنوان ناقد و دکتر مهدی محمدی مدیر جلسه از ساعت 16 برگزار می‌شود.

تمامی علاقه‌مندان تخصصی و دانشجویان می‌توانند از طریق لینک زیر واردشده و در این جلسات شرکت کنند.

http://panel.soore.ac.ir/join/4tmvp

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهازسرگیری کرسی‌های ترویجی دانشگاه سوره / «هنرمند ایرانی، دستاوردها و بحران‌ها»

نظر خود را بنویسید