منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

در سال گذشته یک هزار و 185 عنوان جلسه مشاوره در این دفتر انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، «بتول احمدی» کارشناس دفتر مشاوره دانشگاه سوره با بیان اینکه هر هفته 40 نفر از دانشجویان به‌صورت انفرادی از خدمات این دفتر بهره‌مند می‌شوند اظهار کرد: جلسات مشاوره به اشکال مختلفی برگزار می‌شود. علاوه بر آن طرح پایش سلامت که از سوی وزارت علوم ابلاغ‌شده است از برنامه‌های مهمی است که هرساله پیش از شروع سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود و دانشجویان می‌بایست در این طرح شرکت کرده و به سؤالات به‌دقت پاسخ دهند.

وی افزود: پس از تشکیل و بررسی کارنامه سلامت روان، آن دسته از دانشجویانی که نیاز به دریافت خدمات مشاوره و روان‌شناسی دارند دعوت‌شده و به روان‌شناسان دفتر مشاوره ارجاع می‌شوند. این خدمات تا زمانی که دانشجو تمایل به ادامه داشته باشد به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

کارشناس دفتر مشاوره دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: در طول سال با توجه به نیاز و درخواست دانشجویان، کارگاه‌هایی در خصوص مهارت‌های زندگی( مدیریت هیجان، کنترل خشم، راه‌های افزایش عزت‌نفس و ....) برگزار می‌شود. در ایام کرونا نیز این کارگاه‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شد ولی پس از کرونا دوباره به‌صورت حضوری و کاملاً رایگان برگزار شد. در نظر داریم برای سال جدید نیز این کارگاه‌ها را دوباره برگزار کنیم.

احمدی بر نقش مؤثر دفتر مشاوره دانشگاه سوره در بهبود کمی و کیفی سلامت روان دانشجویان سوره تأکید کرد و گفت: ما با انسان‌ها و روحیه آنها ارتباط داریم. اگر بتوانیم حال یک نفر را خوب کنیم مهم‌ترین و ارزنده‌ترین کار دنیا را انجام داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ازآنجایی‌که ما با روحیه دانشجویان سروکار داریم باید بتوانیم در درجه اول اعتمادسازی کنیم تا آنها ما را بپذیرند و با ما حرف بزنند. این روزها اعتمادسازی مسئله بسیار مهمی است که با صمیمیت، همدلی و درک متقابل ایجاد می‌شود. خوشبختانه در دانشگاه سوره این شرایط به وجود آمده است به‌طوری‌که دانشجویان عزیز علاوه بر مراجعه حضوری، از طریق پیام‌رسان‌های مجازی مسائل خود را مطرح و در صورت نیاز مشاوره‌های تخصصی را از تیم مجرب روان‌شناسان دریافت می‌کنند.

کارشناس دفتر مشاوره دانشگاه سوره در پایان تأکید کرد: مسائل و مشکلاتی که دانشجویان مطرح می‌کنند کاملاً محرمانه است و به‌هیچ‌عنوان هیچ اطلاعات، نام و مشخصاتی از ایشان افشاء نمی‌شود. این وظیفه و مسئولیت بزرگی است که می‌بایست با دقت و حساسیت بالا اجرا شود.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهچهل نفر در هفته از خدمات دفتر مشاوره دانشگاه استفاده می‌کنند

نظر خود را بنویسید