منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات به صاحب‌امتیازی دانشگاه سوره که به همت استادان و پژوهشگران دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره منتشر می‌شود، رتبه علمی «ب» دریافت کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره دکتر مریم فخری دبیر اجرایی نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی دانشگاه سوره با اعلام این خبر گفت: نشریه مروری «رهپویه ارتباطات و فرهنگ» تا رسیدن به نشریه علمی «مطالعات راهبردی ارتباطات» فراز و نشیب زیادی داشت که به لطف خداوند و حضور مؤثر سردبیر محترم نشریه دکتر ساروخانی و پیگیری‌های منظم مدیر مسئول نشریه دکتر ساعی، و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دکتر امیدعلی مسعودی  در ۲۵ دی‌ماه پس از دو دوره انتشار از پاییز ۱۴۰۰  به نتیجه مطلوب با اخذ رتبه علمی «ب» رسید.

وی ضمن اشاره به استانداردهای لازم محتوایی این نشریه بیان کرد: اخذ رتبه علمی «ب» نشریه که  توسط کارشناسان ارزیابی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام صورت گرفته، مرهون رعایت استانداردهای شکلی، علمی و محتوایی (کمی و کیفی) متناسب با مأموریت راهبردی این نشریه بوده است که امیدواریم به لطف خداوند متعال و با راهبری علمی سردبیر محترم نشریه و حضور قاطع علمی اعضاء تحریریه هم به جایگاه «الف» برسیم و هم بهره‌برداری لازم را از نتایج  این مقالات در عرصه برنامه‌ریزی و حتی سیاست‌گذاری در حوزه تخصصی علوم اجتماعی و خصوصاً مسائل موجود در علوم ارتباطات  در کشور اسلامی ایران داشته باشیم.

به گفته مدیر اجرایی نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات این نشریه از میان چهار نوع رتبه‌بندی نشریات علمی، (الف، ب، ج و د) حائز رتبه علمی «ب» شده است. همچنین با دورنمایی که از فعالیت مثبت مقالات منتشرشده در این نشریه مشاهده می‌شود، می‌توان کسب درجه علمی «الف» را در آینده نزدیک پیش‌بینی کرد.

 فخری در توضیح کمیت و کیفیت استانداردهای انتشار نشریه بیان کرد: در ابتدای امر ویژگی‌های کمّی در انتشار مجله مطالعات راهبردی ارتباطات مورد تائید بود؛ اما استانداردهای کیفی، مربوط به محتوای خود مقالات بود و می‌بایست طبق رسالت نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات، مقالاتی در نشریه منتشر شود که ازلحاظ راهبردی کردن مسائل، پیرامون علم و اطلاعات مطرح شود.

وی تاکید کرد: این امر درواقع وجه ممیزه نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات است و بر اساس مأموریتی که برای این نشریه تعریف‌شده است، پژوهشگر موظف است در هر مبحث و مقاله، ضمن بررسی ضعف‌ها و تهدیداتی که در آن وجود دارد، به ارائه پیشنهاد و راهبرد در بستر موضوع مقاله بپردازد.

دبیر اجرایی نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات با اشاره به اینکه در انتخاب داوران نشریه سعی شده است از تمرکز بر پایتخت خودداری شود گفت: داوران این نشریه از استان‌هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی، خراسان، خوزستان و در اقصی نقاط کشور ایران حضور دارند و تقریباً 40 درصد از استادان و پژوهشگران این نشریه خارج از تهران زندگی می‌کنند.

این پژوهشگر جامعه‌شناس با قدردانی از زحمات و راهنمایی‌های دلسوزانه پروفسور باقر ساروخانی به‌عنوان سردبیر نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات درراه اندازی و انتشار آن افزود: حضور باانگیزه، پیگیر و تدبیرات علمی سردبیر محترم نشریه برای اعضای تحریریه قابل‌توجه و یکی از دلایل پذیرش اعضا در تیم تحریریه را می‌توان اجتماع و برپایی مجدد کلاس استاد و دانشجو بین سردبیر و اعضای تحریریه پس از سال‌ها در کنار هم بودن دانست؛ که به گفته دکتر ساروخانی، ‌در نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات، اجتماعی از ستارگان علمی ایران اسلامی برپاست.

فخری افزود: در این مجال بر خود  لازم می‌دانم‌ از تدابیر علمی و ارشادات سردبیر محترم دکتر ساروخانی، نویسندگان و  داوران این نشریه و مشاوره‌های استادان برجسته کشور خانم دکتر شهلا کاظمی پور، دکتر محمدعلی طالبی و دیگر داوران گمنام و عوامل پشتیبانی و حمایتی این نشریه تشکر و قدردانی کنم.

گفتنی است با توجه به اینکه در این بررسی رتبه «ب» این نشریه به شماره‌های ۱۴۰۱ به بعد اعطاشده است، کلیه مقالات منتشرشده از ابتدای ۱۴۰۱ در ارزیابی دارای اعتبار علمی «ب» محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشریه مطالعات راهبردی ارتباطات رتبه علمی «ب» دریافت کرد

نظر خود را بنویسید