منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اولین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی فجر با حضور 27 گروه تئاتری از دانشگاه‌های سراسر کشور و درخشش دانشجویان سوره برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، «دکتر کاظم نظری» رئیس دانشکده هنر با بیان این مطلب اظهار داشت: ریشه تئاتر دانشجویی به اوایل انقلاب اسلامی بازمی‌گردد و تا ابتدای دهه هفتاد نیز پیگیری می‌شد. امسال و بعد از گذشت سه دهه تئاتر دانشجویی با رویکرد مستقل و به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره تئاتر فجر برگزار شد.

وی افزود: اتفاقات سال گذشته تأثیر نامطلوبی بر تئاتر دانشگاهی گذاشت، ازاین‌رو به پیشنهاد بنده و با حمایت دکتر ساعی و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم گرفتیم هفته تئاتر دانشگاهی را در دی‌ماه برگزار کنیم که خوشبختانه دانشگاه‌های سوره، تهران، هنر، تربیت مدرس، نبی اکرم و تعدادی دیگر از دانشگاه‌های سراسر کشور از آن استقبال کردند و به‌این‌ترتیب اتفاق خوبی در این حوزه رقم خورد.

رئیس دانشکده هنر، با اشاره به گروه‌های تئاتر دانشجویی شکل‌گرفته در مجموعه دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: فقط در دانشگاه سوره 80 گروه و در دانشگاه تهران 30 گروه متقاضی حضور در هفته تئاتر شدند که پس از بررسی آثار درنهایت تعدادی از آن‌ها پذیرفته و از اول تا دوازدهم بهمن 1402 در جشنواره تئاتر دانشجویی فجر شرکت داده شدند.

دکتر نظری با بیان اینکه دانشجویان سوره در این رویداد آثار فاخر و درخشانی اجرا کردند و موفق شدند در بسیاری از بخش‌ها جوایز این جشنواره را دریافت کنند، گفت: در روز اختتامیه جشنواره تئاتر دانشجویی فجر نمایش «بازگشت به خان نخست» که در بخش خیابانی موردتوجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت جایزه ویژه جشنواره را از دکتر کلانتری دریافت کرد. این تئاتر با رویکردی قرآنی توسط آقای نصیری از استادان دانشگاه سوره و با شرکت 50 نفر از دانشجویان اجرا شد. علاوه بر آن، نمایش‌های «در جنگ احساسات ممنوع» به کارگردانی نوشین قاسمی، «مَکر مُکرم» به کارگردانی علی خورشیدی و «تقلیدنامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج محمدی همگی از دانشگاه سوره جوایز نفیس این جشنواره را دریافت کردند.

رئیس دانشکده هنر سوره ظرفیت‌های تئاتری دانشجویان دانشگاه سوره را بسیار خوب و تحسین‌برانگیز توصیف کرد و اظهار داشت: سوره به دلیل تعداد زیاد دانشجویان خلاقی که دارد در این جشنواره خوش درخشید و موردتوجه مخاطبان، منتقدان و مسئولان شرکت‌کننده در مراسم اختتامیه قرار گرفت. در این مراسم که در تالار وحدت برگزار شد بیش از یک هزار نفر از علاقه‌مندان تئاتر، وزیر ارشاد، معاون اجتماعی فرهنگی وزارت علوم، استانداران و دیگر شخصیت‌ها حضور داشتند. ما امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته و حمایت‌های ریاست دانشگاه بتوانیم تولیت برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی فجر را با محوریت دانشگاه سوره دریافت کنیم.

دکتر نظری در پایان یادآوری کرد: اهتمام دکتر ساعی به‌عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فجر به‌منظور کمک و حمایت از بخش تئاتر دانشگاهی ستودنی و قابل‌تقدیر بود و اگر این تلاش بی‌وقفه نبود چه‌بسا شاید خیلی از هنرمندان تئاتری کشور و دانشجویان امکان حضور در این رویداد مهم فرهنگی و هنری را پیدا نمی‌کردند. امیدوارم در سال آینده باقدرت بیشتری این جشنواره را با حضور همه عزیزان به‌ویژه جوانان کشور و خانواده سوره برگزار کنیم. بی‌شک تحقق این امر درگرو همدلی، همگرایی و امیدواری به آینده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر کاظم نظری: دانشجویان سوره در جشنواره تئاتر دانشجویی فجر خوش درخشیدند

نظر خود را بنویسید