منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

رئیس دانشگاه سوره در گفت‌وگو با روابط عمومی به مناسبت سی سالگی این دانشگاه گفت: دانشگاه سوره در حال یک بازسازی مجدد برای تبدیل‌شدن به یک مرکز علمی و آموزشی ممتاز در ایران، حوزه جهان اسلام و خارج از مرزهای بین‌المللی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره بابیان این مطلب اظهار داشت: اخیراً آیین پاسداشت سی‌سالگی دانشگاه سوره را برگزار کردیم. شاید سی سال زمان خیلی زیادی برای یک دانشگاه نباشد زیرا قدمت بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایران و جهان گاهی صدسال و حتی بیشتر است. دانشگاه سوره باوجود جوان بودن در سه حوزه اصلی معماری، هنر و رسانه بسیار موفق عمل کرده است به‌طوری‌که دانش‌آموختگان ما اکنون از افراد مؤثر این کشور هستند و اعتبار بالایی دارند.

وی افزود: در 5 سال گذشته دانشگاه‌ها با کاهش تعداد دانشجو روبه‌رو بود و خیلی از دانشگاه‌ها به‌خصوص مراکز غیرانتفاعی با بحران صندلی‌های خالی مواجه شدند. دانشگاه سوره در این مدت نه تنها با مشکل کاهش تعداد دانشجویان روبه‌رو نشد، بلکه شاهد افزایش 25 درصدی جذب دانشجو نیز بود. در حال حاضر با سیاست‌هایی مانند گزینش و مصاحبه علمی تلاش می‌کنیم کیفی‌ترین و اخلاقی‌ترین افراد را برای تحصیل در دانشگاه سوره جذب کنیم.

دکتر ساعی به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دانشگاه سوره اشاره کرد و گفت: ازجمله این اقدامات راه‌اندازی واحد انتشارات بود که تا 5 سال قبل چنین وسعت و گستردگی را نداشت و حتی کتاب‌هایی که چاپ می‌شد بدون طی کردن مراحل نشر بود. اکنون این انتشارات نوپا فعالیتی چشمگیر و استاندارد دارد به‌طوری‌که در هفته کتاب 1402 از بین 60 هزار عنوان کتاب حدود 60 کتاب برگزیده شدند که یکی از آن‌ها کتابی از انتشارات دانشگاه سوره بود. این روند را در حوزه‌های دیگر مانند هنر، معماری و شهرسازی و فرهنگ و ارتباطات نیز شاهد هستیم. به‌عنوان نمونه در هفته تئاتر نزدیک به 80 تیم دانشجویی از سوره اعلام آمادگی کردند که عدد قابل‌توجهی است.

رئیس دانشگاه سوره فعالیت‌های پژوهشی را مثبت و اثرگذار توصیف کرد و اظهار داشت: در مدت بسیار کمی نزدیک به 40 کرسی ترویجی و کمیته دستگاهی در دانشگاه سوره برگزارشده و ازنظر کمیت به اندازه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور کرسی‌های متعدد ترویجی برگزار کردیم. علاوه بر آن 7 نشریه علمی را در برنامه داریم که 2 نشریه نهایی و 4 نشریه دیگر تا شش ماه آینده به مرحله انتشار می‌رسند. هم‌چنین به لحاظ علمی در حال تقویت شبکه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه هستیم. در حوزه درآمدزایی و معیشت همکاران نیز اقدامات خوبی انجام‌شده و امیدواریم بتوانیم برای سال 1403 شاهد ارتقای خوبی در این زمینه باشیم.

دکتر ساعی در پایان از اصلاح اساسنامه دانشگاه خبرداد و یادآور شد: اصلاح اساسنامه کمک می‌کند برخی تغییرات اساسی را در دانشگاه آغاز کنیم و انتظار داریم تا شش ماه آینده به نتیجه نهایی برسد. علاوه بر آن مصمم هستیم دانشگاه سوره را به دانشگاهی خاص و متمایز نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور تبدیل کنیم. ما به دنبال یک بازسازی مجدد هستیم تا دانشگاه سوره به یک مرکز ممتاز علمی و آموزشی در ایران، حوزه جهان اسلام و خارج از مرزهای بین‌المللی تبدیل شود.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر ساعی: دانشگاه سوره به حوزه جهان اسلام و خارج از مرزهای بین‌المللی می‌اندیشد

نظر خود را بنویسید