منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اوژن سلیمی با حضور در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی درباره طراحی و اجرای یکی از کافه رستوران های تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

از آنجا که این کافه با مساحت تقریبی 60 متر مربع در نبش یک بن بست واقع شده است و با توجه به بافت منطقه 11 که شامل بناهایی چون تئاتر شهر، تالار وحدت، تالار فرهنگ، دانشگاه تهران، کتاب فروشی­های متعدد است. می­توان درک کرد که بستر پروژه به لحاظ فرهنگی و هنری بسیار غنی بوده و اهمیت فضاهای جمعی چون کافه­ها و رستوران­ها در این منطقه بسیار زیاد است.

این طراح گفت: پروژه از کاسه­های فضایی که جنس آن­ها از ورق­های آهنی زنگ زده است تشکیل شده که گویی خود یک اثر هنری است. این کاسه­ها در فضای داخلی نشیمن­ها، سرویس بهداشتی، سقف و المان­های نورپردازی تعریف شده است و با امتداد خود در پیاده­رو و بن­بست به تعریف فضای گالری و محل نصب تابلو­ها می­پردازند. ساختاری یکپارچه که در تلاش برای کم­رنگ کردن مرز بیرون و درون است. هندسه به کار رفته در طراحی کاسه­ها در جزئیاتی چون نور­پردازی گالری، پله ورودی، دستگیره و آینه سرویس بهداشتی اثر گذاشته و آن­ها را هم­ژن کرده است. پنل­های بتنی جداره­ها نیز علاوه بر پوشش زوائد بصری چون تابلو برق، کنتورها و ... نقش زمینه­ای را که به گونه­ای خنثی چون بوم سفید به نقش­آفرینی کاسه­ها می­نگرد و در انتها پوشش گیاهی داخل و خارج پروژه، طراوت و حیات را به پروژه هدیه می­دهد.

سلیمی افزود: با توجه به موقعیت مکانی کافه، پروژه را در فرم و محتوا با شهر درگیر کردیم و با طراحی ساختاری بسط پذیر، بن بست مجاور کافه را به یک گالری روباز شهری در ارتباط با کافه تبدیل کردیم تا کارفرما، همسایگان و شهر در یک سود مشترک سهیم شوند. در نتیجه این گالری پتانسیل شاخصی برای پروژه بود که با توجه به کاربری پر تردد خود به ایجاد امنیت و شکل­گیری جریان زندگی در بن­بست متروک پیشین کمک می­کند.

پس از ارائه توضیحات مجری پروژه کافه هنر دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره به همراه دکتر طباطبایی معاون پژوهشی دانشگاه سوره به صورت دسته جمعی به بازدید از کافه کوچه هنر پرداختند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبازدید از یکی از کافه های تهران

نظر خود را بنویسید