منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست معرفت در شعر با حضور دانشجویان، استادان و علاقه مندان شعر و ادب و معرفت با حضور استادان ادبیات و شاعران در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره نشست معرفت در شعر با سخنرانی مدیر گروه معارف و عمومی دانشگاه سوره آغاز شد. زهرا لطفی ضمن خیر مقدم و تشکر از استقبال دانشجویان از چنین برنامه‌هایی گفت: گروه معارف در هر ترم نشست‌هایی را با موضوع معرفت در شعر ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌کند. اهداف این نشست‌ها عبارتند از:

آشنایی بیشتر با مفاخر ادبی

افزایش علاقه‌مندی به شعر و ادب فارسی

شناخت ارزش‌های ایرانی

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه نشست‌های قبلی پیرامون شناخت فردوسی و سعدی صحبت شد، طی همفکری با استادان گروه ادبیات تصمیم بر آن شد که این نشست را با موضوع حافظ و سهراب سپهری پیگیری کنیم.

نشست معرفت در شعر با حضور حسین زحمتکش، شاعر و نویسنده، درخصوص ارتباط اعجاز در شعر حافظ با قرآن سخن گفت و با خواندن اشعاری از حافظ و تفسیر معانی آن توضیحاتی درباره ویژگی های شعر حافظ و معانی گسترده آن داد.

 

دکتر ناهید اشتری با مرور زندگی‌نامه سهراب سپهری، درخصوص شیوه شاعری او و جلوه هنر و نقاشی در اشعار او اشاره کرد.

دکتر الهه کریمی مدرس دانشگاه و دیگر سخنران این نشست بیان کرد: نظریه بینامتنیت صحبت از ارتباط یک‌متن با متن‌های گذشته خود است. همانطور که حافظ از گذشتگان خود اثرگرفته است، بر شاعران بعد از خودش نیز تاثیر گرفته است. یکی از آن شاعران، سهراب سپهری است که عرفان در شعر او، برگرفته از عرفان حافظ است. نکته‌هایی را در شعر سهراب پیدا می‌کنید مانند موضوع طبیعت که در شعر حافظ نیز بسیار برجسته است.

سپس دکتر رقیه خدامی پس از خواندن اشعاری از حافظ و سعدی از دانشجویان نیز خواست تا برای خواندن اشعار خود و شاعران دیگر داوطلب شوند. در بخش دوم نشست معرفت در شعر، دانشجویان شعرخوانی کردند و تفألی بر دیوان حافظ زده شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست معرفت در شعر در دانشگاه سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید