منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

آیین اختتامیه هفته معمار با تلاش دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی سوره در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، دکتر محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره در آیین اختتامیه هفته معمار ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان و حاضران گفت: بحمدالله دانشگاه سوره دانشجویان فعالی دارد.‌ هم اکنون که من در رویداد اختتامیه هفته معمار هستم، برنامه دانشجویی دیگری در دانشکده هنر در حال اجرا است و تقریبا هیچ روزی نیست که چند رویداد دانشجویی خصوصا با تلاش خود دانشجویان در دانشگاه برپا نباشد.

نکته دوم اینکه ما شما را خیلی دوست داریم؛ نمی‌دانم چقدر توانسته‌ایم این دوست داشتن را به شما منتقل کنیم. اما حتی اگر آثار و متون دوهزار سال قبل را مطالعه کنیم از همان زمان هم گفته شده که معلمان، پدر و‌مادرها و ... نمی‌توانستند با جوانان ارتباط بگیرند و شاید برداشت‌های دیگری از این علاقه می‌شده. اما معلمان دانشگاه سوره از میان ده‌ها شغل و‌ موقعیت دیگری که داشتند چیزی را در معلمی دیدند که وارد این حرفه شده اند. اگر این علاقه نبود شاید وارد شغل و حرفه دیگری می‌شدند.

نکته سوم جنگ جهانی غزه است که بر خود واجب می‌دانم در سخنرانی‌هایم درباره این موضوع صحبت کنم؛ آنهم در شرایطی که تمام دانشگاه‌های جهان که تعداد آنها از ۵۰۰ دانشگاه هم فراتر رفته که نسبت به این مسئله اعتراض کرده‌اند.

وی ادامه داد: هنگامی که در ایران جنگ شد فقط با دو کشور اسراییل و آفریقای جنوبی قطع رابطه کردیم. آفریقا به دلیل برده‌داری و قضایای این چنینی بود. حتی با امریکا هم قطع رابطه نکردیم بلکه این امریکا بود که با ایران قطع رابطه کرد.

درحال حاضر نیز درخصوص مسئله فلسطین هم مدلی را که داریم پیشنهاد می‌دهیم دقیقا مدل آفریقای جنوبی است. یک دولت وجود داشته باشد که مسیحی، یهودی و مسلمان در آن وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه سوره ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند مدل ما این نیست که یهودیان را بیرون برانیم، بلکه اینگونه است که یک حکومت واحد را از طریق رفراندوم تشکیل شود که مدلی است که اندیشه‌های غربی هم نمی‌تواند چنین پیشنهادی بدهد.

رییس دانشگاه سوره در ادامه سخنانش کتابی را با عنوان «اختراع قوم یهود» معرفی کرد و گفت: در این کتاب گفته شده خیلی از این افرادی که یهودی شناخته می‌شوند دراصل یهودی نیستند و ریشه بنی‌اسرائیلی ندارند بلکه همین فلسطینی‌هایی که اکنون در خاک اسرائیل زندگی می‌کنند اصیل‌ترین‌ها هستند و این در حالی است که الان بزرگترین یهودی‌کشی را در دنیا دارد.

محمدحسین ساعی افزود: اگر از باب ملی‌گرایی به مسئله فلسطین بنگریم نیز ریشه فلسطین به دو واژه «پهل استان» می‌رسد که در روزگار قدیم، غربی‌ترین استان سرزمین ایران بوده و ضلع غربی ایران فرهنگی است.‌ از این منظر کسانی که عِرق ناسیونالیستی دارند نیز دارای اهمیت خواهد بود. ما باید دقت کنیم که اتفاقات بزرگی در دنیا در حال رخ دادن است و می‌بایست از آن باخبر باشیم.

دکتر نجمه دشتکی سرپرست دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور و زحمات دانشجویان دانشکده گفت: من امروز مهمان دانشجویان توانمند دانشکده معماری و شهرسازی هستم. سیزده سال قبل، تعدادی دانشجوی خوش‌فکر دور هم‌جمع شدند و‌ هفته معمار را تشکیل دادند و هر سال بهتر از قبل این رویداد را برگزار کردند تا به برگزاری چنین برنامه‌ای برسیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث این اتفاق امروز شد امید، باور، اندیشه و توانمندی دانشجویان است که در شعار هفته معمار هم دیده شده است. جا دارد همینجا از تلاش شبانه روزی دانشجویان قدردانی کنم. ما در دانشکده دنبال اجرای جمله مقام معظم رهبری هستیم که می‌فرمایند بروید دنبال کارهای نشدنی تا انجام پذیرد.

در بخش‌های دیگر اختتامیه هفته معمار با سخنرانی دکتر سید غلامرضا اسلامی استاد معماری دانشکده، اوژن سلیمی و برخی دیگر از دانش‌آموختگان فعال دانشگاه سوره انجام گرفت.

همچنین گزارشی از ابتکار عمل دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی ارائه شد. دانشجویان در طرحی ابتکاری اقدام به جمع‌آوری فیلتر سیگارهای خیابان محدوده دانشکده و پس از آن ساخت محفظه‌های «پوکه جمع کن» کردند و به قدر بضاعت خودشان اقدام به حفظ و پاکیزگی محیط اطراف خود کردند.

گفتنی است در پایان رویداد اختتامیه هفته معمار از دانشجویان فعال و برگزیده هفته معمار تقدیر و جوایز و لوح یادبود به آنها اهدا شد.

آیین اختتامیه هفته معمار که رویدادی کاملا دانشجویی و با همت دانشجویان برگزار می‌شود روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن سوره حوزه هنری با حضور دانشجویان، استادان، کارکنان و سایر علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برگزار شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهسیزدهمین سال هفته معمار برگزار شد

نظر خود را بنویسید