منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

شیوه نامه برگزاری امتحانات پایان نیم سال اول سال تحصیلی 1403-1402 برای دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه سوره اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره به نقل از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی جزییات این شیوه‌نامه به شرح زیر است:

 

امتحانات کلیه دروس اعم از تخصصی، اصلی، پایه، عمومی، اختیاری، پیش نیاز، تربیت بدنی و ... بر اساس برنامه‌ریزی گروه برگزار می‌شود؛ قبل از شروع امتحانات با گروه آموزشی هماهنگ باشید.

2- برای دروسی که امتحان آنها در قالب برنامه‌ریزی گروه به صورت حضوری است؛ حضور دانشجویان در آن امتحان الزامی است. صرفاً نمرات دریافتی در ارزشیابی‌های مستمر در طول ترم ملاک قبولی امتحانات حضوری نیست و در صورت عدم شرکت دانشجو در جلسه امتحان پایان نیم سال، نمره دانشجو صفر ثبت خواهد شد.

3- همراه داشتن کارت دانشجویی و پرینت کارت ورود به جلسه امتحان (گزارش 428) در جلسات امتحان الزامی است.

4- دانشجویان از همراه داشتن اشیاء قیمتی، کیف، تلفن همراه، وسایل الکترونیکی و ... مطابق تاریخ اعلام شده در روز امتحان جداً خودداری فرمایید.

5- کلیه امتحانات دروس عمومی و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت متمرکز در روزهای پنجشنبه و شنبه مطابق تاریخ‌های اعلام شده در ساختمان مرکزی برگزار خواهد شد، ضروری است به اطلاعیه‌های صادره از سوی گروه عمومی و دانشکده، توجه کنید.

6- دانشجویان موظف هستند حداکثر 15 دقیقه  قبل از شروع امتحان در محل برگزاری آزمون حاضر باشند. پس از شروع امتحان دانشجویان حق ورود به جلسه امتحان را نخواهند داشت.

7- دانشجویانی که ساعت آزمون دو درس آنها هم زمان است، باید چند روز قبل از آزمون هماهنگی‌های لازم را با مسئول امتحانات دانشکده به عمل آورند.

8- دانشجویان در صورت غیبت موجه در امتحانات به دلایل مختلف (پزشکی و غیر پزشکی)، حداکثر تا 3 روز پس از پایان امتحان، با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان، در صورت وجود مدارک درخواست حذف درس در کمیته غیبت‌ها را ارائه کنید.

9- تمامی دانشجویان موظفند طبق شماره صندلی تعیین شده از سوی اداره آموزش در محل اعلام شده مستقر شوند و عدم توجه دانشجو به شماره صندلی و یا تعویض آن تخلف و غیبت محسوب می‌شود.

10- کلیه دانشجویان موظفند قبل از خروج از محل امتحان، لیست حضور و غیاب جلسه امتحانی را امضاء کنند در غیر این صورت غایب محسوب می‌شوند.

11- رعایت شئونات اسلامی و حجاب در دانشگاه و جلسه امتحانات الزامی است.

12- مطابق آیین‌نامه انضباطی در جلسه آزمون، دو عنوان تقلب و تخلف از مقررات پیش بینی شده است. مرتکبان موارد مذکور به شورای انضباطی معرفی خواهند شد:

الف) تقلب: استفاده محرز از اطلاعات (مکتوب و غیر مکتوب)، تجهیزات (تلفن همراه، هندزفری و یا هر وسیله الکترونیکی که قابلیت انتقال پیام صوتی یا تصویری داشته باشد) و سایر امکانات دیگر به نحوی که مجاز نباشد، تقلب محسوب می‌شود ولو اینکه پاسخ‌های درج شده در پاسخ‌نامه اشتباه باشد.

ب) تخلف: در صورتی که دانشجو مکتوبات، تجهیزات (تلفن همراه و امکانات بالا را همراه داشته باشد اما استفاده از آنها محرز نشود و یا سایر مقررات جلسه آزمون را نقص کند، متخلف شناخته شده و به شورای انضباطی دانشگاه معرفی خواهد شد.

نکته مهم: همراه داشتن تلفن همراه روشن و سایر تجهیزات در جلسه آزمون که در دسترس و در حال استفاده باشد مصداق تقلب است. باید این وسایل خاموش بوده و در دسترس نباشد در غیر این صورت موارد فوق مصداق تخلف از مقررات است.

13. تذکرات امتحانات

الف: استفاده از تلفن همراه در جلسه امتحان به هر عنوان ممنوع است.

ب: به همراه داشتن کیف، تلفن همراه، جزوه، کتاب، هر گونه نوشته و یادداشت، هندزفری و وسیله ارتباطی(الکترونیکی) و ... در جلسه امتحانات تقلب محسوب می‌شود و درصورت مشاهده هر یک از موارد فوق مورد تخلف صورتجلسه شده و به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد.( جداً از آوردن موارد یادشده خودداری کنید).

ج: در صورت تخلف و یا تقلب در امتحان نمره 0.25 برای آن درس درج خواهد شد.

توجه: رعایت کلیه مفاد شیوه نامه فوق الذکر توسط دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی الزامی است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهشیوه نامه برگزاری امتحانات نیم سال اول دانشگاه سوره اعلام شد

نظر خود را بنویسید