منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

آیین سی‌سالگی دانشگاه سوره با حضور دانشجویان، استادان، بازنشستگان و پیشکسوتان دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره سی‌امین سالروز تأسیس این دانشگاه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان، بازنشستگان همراه با تقدیر از دانشجویان برتر، هنرمند و فعال حوزه هنر، رسانه و ارتباطات و معماری و شهرسازی برگزار شد.  

دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره با اشاره به رشد رشته‌های هنری پس از انقلاب اسلامی، گفت: زمانی ۳۰ بانوی نقاش در کشور نداشتیم؛ اما در حال حاضر این عدد حوالی ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر است

.

دکتر محمدحسین ساعی در آیین ۳۰ سالگی دانشگاه سوره و قدردانی از استادان این دانشگاه، اظهار کرد: نقطه رشد عجیب‌وغریبی در عرصه هنر پس از انقلاب اسلامی داشتیم که یکی از مظاهر آن دانشگاه سوره است.

وی با طرح این پرسش که مگر ما پیش از انقلاب چند نقاش و شاعر بانو به‌صورت جدی داشتیم، یادآور شد: سال ۵۷ حدود ۸۰ سالن فعال تئاتر داشتیم؛ اما این رقم در حال حاضر به نزدیک ۸۰۰ سالن رسیده است. زمانی ۳۰ بانوی نقاش در کشور نداشتیم؛ اما در حال حاضر  این عدد حوالی ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر است و پس از انقلاب اسلامی شاهد انفجار در حوزه‌های هنر هستیم.

وی با اشاره به رشد چند صدتایی تعداد رسانه‌ها پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این رشد در حوزه‌های هنری ناشی از اعتمادبه‌نفسی بوده است که انقلاب اسلامی به مردم داد. این روحیه خودباوری مبنی بر اینکه "ما می‌توانیم" در بین مردم دمیده شد. این اعتمادبه‌نفس الآن وجود دارد و مردم خود را صاحب‌اختیار و صاحب تأثیر می‌دانند و همین اعتمادبه‌نفس منجر به حرکات انفجاری در حوزه هنر شده است.

ساعی درباره نقطه اوجی که برای رشد این دانشگاه ترسیم‌شده است، تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش کردیم جهشی در دانشگاه سوره رخ دهد که برخی ثمرات آن در حوزه پژوهش و انتشارات و برگزاری کلاس‌ها خود را نشان داده است.

وی بابیان اینکه شاید الآن زمان گزارش دادن نباشد اما ما تمام تلاش خود را کردیم که در زمینه علمی و آموزشی یک پله صعود داشته باشیم، افزود: اگر از من بپرسند برند دانشگاه سوره در این چند سال افزایش داشته است یا خیر؟،  پاسخ می‌دهم در شرایطی که بسیاری از دانشگاه‌ها با کمبود ورودی و دانشجو مواجه بودند، تعداد دانشجویان ما در این چهار الی پنج سال از ۴۰۰۰ نفر به ۵۰۰۰ هزار دانشجو افزایش یافت و با رشد ۲۰ درصدی مواجه بود.

وی تصریح کرد: امیدوارم در پنج سال آینده دانشگاه سوره با رنسانس در هویت خود مواجه باشد؛ به‌طوری‌که شاهد دانشگاهی بسیار متفاوت از چیزی که الآن هست مواجه باشیم. آنچه من در ذهن دارم یک دانشگاهی است که نه‌تنها «ویژند» آن در تارک سپهر کشور بدرخشد بلکه در منطقه و جهان اسلام شناخته‌شده باشد و دانشجویان خارجی علاقه‌مند به حضور در این دانشگاه باشند. چنین افقی را من برای دانشگاه سوره آرزومند هستم و امیدوارم بتوانیم در این راستا حرکت کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه ۳۰ سال است برای آجر به آجر و میلی‌متر به میلی‌متر دانشگاه سوره هزاران نفر زحمت کشیدند تا دانشگاه سوره شکل گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه سوره یک موسسه موقر در حوزه فرهنگ و هنر، ادبیات و معماری و رسانه ایران است و این امر را می‌توان از جایگاه دانش‌آموختگان آن لمس کرد. کما اینکه حتماً در بین برگزیدگان جشنواره فجر امسال و سال‌های گذشته نام دانش‌آموختگان دانشگاه سوره دیده می‌شود و این امر بسیار گران‌قدر است.

وی همچنین بیان کرد که استادان و دانشجویان باانگیزه بالا وارد دانشگاه سوره می‌شوند و ما باید تمام تلاش خود را در راستای رشد این افراد انجام دهیم.

رئیس دانشگاه سوره با اشاره به تقدیر از حدود ۵۰ استاد این دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از تمام افرادی که بنای اصلی تأسیس دانشگاه سوره را قرار داده‌اند تقدیر کنیم، باید از هزاران نفر تقدیر کنیم. از سوی دیگر یاد و خاطره استادان ازدست‌رفته دانشگاه را گرامی می‌داریم. استاد خلیلی فرد نقاش عزیز را این اواخر از دست دادیم که من ارادت خاصی نسبت به ایشان دارم. همچنین یاد و خاطره دکتر عطار زاده عزیز و استاد هراتی و... را گرامی می‌داریم. از حسنات کار هر شاگردی که این عزیزان تربیت کردند برای استادشان نوشته می‌شود.

ساعی همچنین در پایان سخنان خود به جنگ در غزه نیز اشاره کرد و گفت: جنگ در غزه یک جنگ جهانی است. این خط مشی که غزه ایجاد کرده است آزمون بزرگی برای انسانیت است.

در بخش ویژه این مراسم از نشان ۳۰ سالگی دانشگاه سوره که اثری از برش فلز با تکنیک فیروزه کوبی بود نیز رونمایی شد. همچنین در این مراسم ازکتاب نفیس گنجینه آثار دانشگاه سوره رونمایی شد.  در پایان و از زحمات استادان، دانشجویان برتر، کارکنان، بازنشستگان، پیشکسوتان و برخی افرادی که در اجرای این برنامه همکاری و مشارکت داشتند تقدیر شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهآیین سی‌سالگی دانشگاه سوره برگزار شد/ دکتر ساعی: رشد در حوزه‌های هنری پس از انقلاب/ افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید