منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کتاب جدیدی از دکتر مهران هوشیار دانشیار دانشکده هنر با عنوان پژوهشِ هنر و هنرِ پژوهش؛ آشنایی با مبانی پژوهش در رشتۀ هنر و اصول مقاله‌نویسی توسط انتشارات دانشگاه سوره منتشر شده است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره به نقل از معاونت پژوهشی این کتاب نوشتۀ دکتر مهران هوشیار، دانشیار دانشگاه سوره است که در آن به اصول مترقی برای کندوکاو در رشته­های هنری، پرداخته‌شده است و پژوهشگران پس از خواندن این کتاب خواهند توانست دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را با رعایت چهارچوب­ها و موازین علمی و دانشگاهی حتی در سطح بین­المللی منتشر کنند.

دکتر مهران هوشیار نویسنده کتاب پژوهشِ هنر و هنرِ پژوهش در پشت جلد کتاب می‌نویسد:

رسالت و هدف غایی از شکل‌گیری نظام‌های تربیتی، آموزشی و دانشگاهی در تمامی دنیا، ارتقاء آگاهی، شناخت (معرفت) و در نگاهی جامع افزودن به شعور اجتماعی در تمامی سطوح است. این امر محقق نخواهد شد، مگر با تقویت توان پژوهشگری و کسب مهارت روش تحقیق. امکانی که درنهایت ذات دانش را متجلی کرده و بر این مهم تأکید می‌کند که «پژوهش حقیقت دانش» است.

در این کتاب تلاش شده تا ضمن پافشاری مجدد بر این باور غیرقابل‌انکار در دیباچه، پس از مرور تعاریف و تاریخ شکل‌گیری نخستین نظام‌های آموزشی در فرهنگ و تمدن ایران و جهان، ویژگی‌ها و مقتضیات پژوهش در محیط‌های دانشگاهی و از آن میان برای مخاطبان و دانشجویان رشته‌های هنر مقاطع تحصیلات تکمیلی، در قالب و ساختاری منسجم تدوین شود. لازم است تا به این نکته نیز اشاره شود که روش پژوهش هنر، بخشی جدایی‌ناپذیر از جمیع روش‌های متنوع و متعدد پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی بوده و گستردگی این قواعد و اصول علمی بر اهمیت و البته دشواری این امر نزد دانشجویان و هنرجویان می‌افزاید که نیازمند مساعی و ممارست بیشتر از سوی مدرسان روش تحقیق و هنرجویان باانگیزه و هدفمند است.

امید آن‌که راهکارهای آموزشی و مثال‌های پژوهشی ارائه‌شده در این متن تألیفی که حاصل بیش از 20 سال سابقه تدریس و فعالیت علمی و اجرایی مؤلف در رشته هنر است، برای مخاطبان محترم مفید بوده و برای اهل دانش، مدرسان و متخصصان حوزۀ پژوهش هنر امکانی برای نقد مؤلف را فراهم آورد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهکتاب پژوهشِ هنر و هنرِ پژوهش توسط انتشارات دانشگاه سوره منتشر شد

نظر خود را بنویسید