منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

عضو هیات علمی دانشگاه سوره با حضور در نشست «نوروز ماندگار تلویزیون» عملکرد صدا و سیما در ماه مبارک رمضان 1403 را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره به نقل از روزنامه جام‌جم، امید‌علی مسعودی، کارشناس رسانه و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره یکی از مخاطبان برنامه‌های نوروز تلویزیون است که در گفت‌و‌گو با جام‌جم عملکرد صداوسیما را در این روزها مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید: من از میان برنامه‌های تلویزیون در ایام نوروز برنامه‌های محفل و ماه من را بیشتر پسندیدم. برنامه محفل واقعا برنامه پرمخاطب و دیدنی‌ای است. 

وی افزود: ما در صداوسیما بیشتر نیاز به فهم و درک داریم تا شعار. یعنی می‌شود مضامینی چون برنامه محفل را با هدف‌گذاری و با بیان هنر بیشتر در برنامه‌ها به‌کار ببریم تا میزان تاثیرگذاری‌اش روی مخاطب بیشتر شود. بیان هنری و تخیل و این‌که بتوانیم واقعیت را به‌گونه‌ای منتقل کنیم که مخاطب از آن واقعیت، به درک و فهم دیگری از جهان هستی پی ببرد. 

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره خاطرنشان کرد: باید دید چرا برنامه محفل تا این حد به دل و جان مخاطب می‌نشیند. به این دلیل که در این برنامه هم شادی هست و هم مذهب و هم این‌که معرفی قرآن را به‌صورت غیرمستقیم و خیلی زیبا ارائه می‌دهد. از طرفی با درد مردم هم آشناست و آن چیزهایی را که مردم کم دارند، به آنها ارائه می‌دهد، نه آن چیزهایی را که خودشان دارند. مسأله بعدی برنامه «ماه من» است که البته بهتر بود به جای یک مهمان ثابت، چند مهمان وارد برنامه می‌شدند. البته در شب‌های قدر این تنوع رعایت شد. با این حال به نظر می‌رسد که باید در چنین برنامه‌ای دیدگاه‌های گوناگون به عرضه نمایش گذاشته شود. مثلا اگر دقت کرده باشید یکی از صحنه‌هایی که مدام در فضای مجازی بازنشر می‌شود، دعایی بود که خطیب این برنامه در حق افرادی هم کرد که شب احیا نیامده بودند. این خیلی جالب و جذاب است؛ یعنی شما در جمع ما نیامدید اما ما به یاد شما هستیم. این باعث برقراری رابطه بین آدم‌ها می‌شود. به نظر من این باید در برنامه‌سازی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

 این کارشناس رسانه در بخش دیگری از این صحبت‌های خود اظهار داشت: به نظر می‌رسد جایگاه استادان دانشگاه در خیلی از برنامه‌ها خالی است و پیشنهاد می‌کنم به این موضوع بیشتر بپردازند. ما امروز نیاز داریم که صداوسیما محققان، پژوهشگران، توانمندان و دانشمندان در همه عرصه‌ها را در برنامه‌های مختلف دعوت کنند. من به سلبریتی‌ها احترام می‌گذارم؛ اما ما چند برابر سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها اساتیدی داریم که اگر معرفی شوند خیلی بیشتر از ورزشکاران و هنرمندان عزیزمان بها و ارزش دارند. ما باید برای اندیشمندان‌مان ارزش بیشتری قائل شویم. شرایط جامعه نباید به گونه‌ای باشد که وقتی یک فوتبالیست به ایران سفر می‌کند، جوان‌های ما دنبال او راه بیفتند، بلکه شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی یک اندیشمند و دانشمند وارد جامعه ما می‌شود، این استقبال را از او کنند. جامعه ما را باید این‌گونه بشناسند. اگر ما سریالی برای ابوعلی سینا می‌سازیم، ارزشمند است، اما حتما کسانی شبیه به ابوعلی سینا داریم که خلق‌وخوی‌شان می‌تواند الگوی جوانان ما قرار بگیرد. بنابراین الگوسازی یکی از کارهایی است که صداوسیما می‌تواند برای جوان‌ها انجام دهد که من این اتفاق را در برنامه «محفل» دیدم. البته اگر قرار است این برنامه ادامه داشته باشد باید یک تنوع و زیبایی دیگری داشته باشد و به تکرار نیفتد.

عضو هیات علمی دانشگاه سوره، درباره ویژه‌برنامه‌های تحویل‌سال و توجه به اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی نوروز در شهرهای دیگر کشور گفت: همین که به اقوام توجه شده کار بسیار ارزشمندی است. به‌هرحال ایران کشوری پهناور و مهد تمدن بشریت است. آثار تاریخی‌ای داریم که در دنیا بی‌نظیر است. ما تنوع قومی و دینی و مذهبی داریم، بنابراین توجه به این تنوع در جذب مخاطب تاثیرگذار است و به تنوع برنامه‌های صداوسیما هم کمک می‌کند. از این رو پرداختن و توجه صداوسیما به اقوام مختلف باعث می‌شود که مردم احساس کنند این رسانه متعلق به همه مردم ایران است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر مسعودی: عملکرد صدا و سیما در ماه مبارک رمضان مثبت بود

نظر خود را بنویسید