منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دانشکده هنر دانشگاه سوره در حمایت از عملیات افتخارآفرین سپاه اسلام  بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

صفحه‌های زرین تاریخ هنر و ادبیات ایران‌زمین را که ورق می‌زنیم، نام‌هایی برابر دیدگانمان پدیدار می‌شوند که هر یک نماد و افتخار فرهنگ پهلوانی، حماسی و اسطوره‌ایِ سرزمینی‌اند که قرن‌ها و هزاره‌ها‌ست نامش بر تارک‌دنیا می‌درخشد. از «آرش»- که با تیر و کمانی از چوب و آهن و پَرِ عقاب مرزهای پرگهر ایران‌زمین را نقش داد- تا «رستم» که قهرمانانه برابر دشمنان ایران و ایرانی ایستاد و سایه‌ی شوم اهریمنان و کین‌خواهان را از سر این سرزمین کم کرد و حتی «سیاوش» و «فرود» که خون خود را به خاک پاک ایران‌زمین پیش‌کِش کردند. تنها این داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای نیستند که راویِ خوی و خصلتِ پهلوانی و میهن‌پرستیِ ایرانیان‌اند. سینه‌ی مالامال از درد و خونِ تاریخ سرزمین‌مان- از زمانِ ایستادگیِ «آریوبرزن»ها و «جلال‌الدین خوارزم‌شاه»ها برابر اشغالگران این خاک تا موسمِ مقاومت تاریخیِ «صدها هزار تَن از قهرمانانِ گم‌نام‌مان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی» در برابر هجوم بعثی‌های خون‌ریز- بیش از هر چَکامه و چِریکه و حماسه‌ای شاهد و حکایت‌کننده‌ی مهم‌ترین برگ از کتاب فرهنگ دلاوری و میهن‌پرستی ایرانیان بوده؛ آیینِ مقدسِ «دفاع».

ما ایرانیان چه در داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای‌مان و چه در تاریخ پُرفراز‌ونشیبی که از سر گذرانده‌ایم، همواره و باافتخار، به این موضوع بالیده‌ایم که آغازکننده‌ی هیچ جنگ و یورشی نبوده‌ایم و اگر هم بارهاوبارها دست به سلاح بُرده‌ایم، تنها برای دفاع از آب‌وخاک و کیان این سرزمین بوده است. با تکیه‌بر همین ادّعا و باور اخلاقی و انسانیِ برآمده از آیین و دین‌ راستینمان، در نخستین دقیقه‌ها و ساعت‌های روزِ یک‌شنبه، ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، موشک‌های فرزندان ایران از ورای آسمان کشورهای همسایه گذشتند و راهی خاک سرزمین‌های اشغالی شدند. بسیاری از مردمانِ آزاده‌ی گوشه‌وکنار این جهان خاکی- که همچون ما ایرانیان، دلشان خون است از جنایت‌های ریزودرشت و روزافزون صهیونیست‌ها- خوب می‌دانند و تأیید هم می‌کنند که اگر در سال‌های اخیر، خون پاک جوانان دانشمند و عاشق ایران‌زمین با گلوله‌های تروریست‌های سیاه‌دلِ اجیرشده روی زمین نمی‌ریخت و اگر نهاد دیپلماسیِ کشورمان هدف یورش ناجوانمردانه‌ی دشمن صهیونیست قرار نمی‌گرفت، بارِ دیگر شکیباییِ تاریخی و ستودنی‌ِ ایرانی جماعت جلوِ رفتن انگشتمان بر دکمه‌ی شلیک موشک‌ها را می‌گرفت؛ اما افسوس که خودِ هیولای صهیونیسم از کُنامِ تاریکِ خود بیرون آمد و بر طبل جنگ با ایران و ایرانی کوبید و چاره‌ای برای ما باقی نگذاشت که او را بر سرِ جایش بنشانیم.

ما مدیران، اعضای هیأت‌علمی، مدرسان مدعو و کارمندانِ «دانشکده‌ی هنرِ دانشگاهِ سوره» اقدام سلحشورانه‌ی فرزندان و سربازان و سردارانِ رشید و عاشق‌پیشه‌ی کشورمان را در راستای دفاع از حریمِ ایرانِ اسلامی و نام و حرمت ایرانی ستایش می‌کنیم و بر دستان این وارثانِ به‌حقِ قهرمانان بزرگ تاریخ و ادبیات بوسه می‌زنیم و همچون دیگر هم‌میهنان و هم‌‌سو با سیاست‌مداران و دولت‌مردانِ کشورمان- به سهم خود- به دشمن صهیونیستی گوشزد می‌کنیم که اگر این‌بار نیز هوس تعرض به خاک پاک میهنمان به سرش بزند، کنار سربازان و سرداران رشید اسلام و ایران باشکوه و صلابت می‌ایستیم و گامی رو به عقب برنمی‌داریم.

 

 

اعضای هیأت‌علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره

 

.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره درپی عملیات افتخارآفرین سپاه اسلام «وعده صادق»

نظر خود را بنویسید