منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

در آستانه سی سالگی دانشگاه سوره نمایشگاهی از آثار دانشجویان گروه گرافیک در نگارخانه آیه برپا شده است. این نمایشگاه با حضور دکتر ساعی رئیس دانشگاه افتتاح شد و برپایی آن با همکاری معاونت فرهنگی، روابط عمومی و البته به همت گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه سوره صورت گرفت. مدیر گروه گرافیک دانشکده هنر سوره درباره روند تهیه، تولید و برپایی نمایشگاه خط کوفی بنایی در نگارخانه آیه توضیح می‌دهد.

دکتر زهرا عسلی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی دانشگاه سوره در خصوص اجرای نمایشگاه «یک‌دو یک» گفت: این نمایشگاه، خروجی آثار دانشجویان گروه گرافیک بوده که باراهنمایی استاد روح‌الله دلخانی از استادان بسیار حرفه‌ای و کار بلد دانشگاه سوره از تاریخ 5 تا 10 اسفندماه 1402 در نگارخانه آیه برپاشده است.

وی در توضیح این نمایشگاه گفت: خط کوفی بنایی از خطوطی است که از صدر اسلام وجود داشته، به خط کوفی معقلی هم شهرت دارد و بیشتر در بناها از آن استفاده می‌شود. عسلی درباره دلیل نام‌گذاری این خط عنوان کرد: این نوع از خط کوفی بنایی برمبنای اصول خاصی نوشته می‌شود و علاوه بر اینکه خواندن آن نیاز به تعقل و تفکر دارد، چندان آسان هم نیست. همچنین در نام‌گذاری نمایشگاه «یک‌دو یک» نیز این نکته دیده‌شده است به این صورت که در شیوه نوشتن خط کوفی از یک سری اصول استفاده می‌شود و نام نمایشگاه نیز بر همین اساس انتخاب‌شده است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره این استاد گرافیک توضیح داد: دانشجویان گروه گرافیک آثار خود را با انتخاب شعری از مولانا با مطلع: «ای خدا این وصل را هجران مکن» تهیه کرده اند؛ علاوه برآن، با انتخاب شعر دیگری نیز به خلق آثار پرداخته و با خط کوفی بنایی کارکرده‌اند. وی افزود: دانشجویان شرکت‌کننده در نمایشگاه ترم ششم رشته گرافیک هستند و ماحصل کار یک‌ترم کلاسی خود را با اصول گرافیکی که خود دانشجویان به آن علاقه‌مند هستند و در تناسب باهنرهای ایرانی اسلامی و یا برداشت‌های شخصی‌شان بوده را ترکیب کرده و به اجرا گذاشته‌اند.  

دکتر زهرا عسلی در خصوص کیفیت آثار دانشجویان گرافیک دانشگاه سوره گفت: خروجی آثار دانشجویان گرافیک دانشکده هنر سوره بسیار خوب و باکیفیت شده است و به مناسبت سی‌سالگی دانشگاه سوره در نگارخانه آیه دانشگاه سوره به نمایش درآمده است.

مدیر گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه سوره در پاسخ به اینکه آثار دانشجویان قابلیت فروش دارد گفت: قرار بر این شد تا آثار دانشجویان در رویداد تیمچه به نمایش و فروش برسد و در این مورد متعاقباً اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاز نمایشگاه گرافیک «یک‌دو یک» چه خبر؟ / نگارخانه آیه میزبان بخشی از آیین سی‌سالگی دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید